Spartan Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 DNB NOR hev BSU renten etter at jeg skrev innlegget Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Med mindre BSU kontoen krever at man er totalkunde hos dem, så er det et helt elendig argument for å bruke DNBNor til alle sine øvrige banktjenester. Det er det vel ingen som har gjort heller, jeg brukte det som et av få eksempler på ting DnB ikke er helt på bunn for. Jeg synes forsåvidt ikke at BSU er så supert heller, men det er en annen diskusjon. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 noen som har endret mening i det siste? noen som alikevel tar seg bryet verdt , (10 min) å skifter til en annen bank? Jepp. Byttet fra DNB Nor til Sparebank1 for en kort stund siden. Ikke fordi at Sparebank1 er den beste eller billigste banken, men fordi jeg på ingen måte vil ha noe med DNB Nor å gjøre. Det samme gjorde resten av vennegjengen rundt meg. I tillegg har jeg en konto hos Skandiabanken. Skandiabanken brukes til sparepenger, Sparebank1 til alt mulig annet. Liker å ha en bankfilial å gå til ved behov. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Jepp. Byttet fra DNB Nor til Sparebank1 for en kort stund siden. Det er som å bytte fra pest til kolera. Makan til dyr bankkjede det også. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Jepp. Byttet fra DNB Nor til Sparebank1 for en kort stund siden. Det er som å bytte fra pest til kolera. Makan til dyr bankkjede det også. Jepp, det er godt mulig. Det har jeg heller ikke nektet. Men, som jeg skrev: Ikke fordi at Sparebank1 er den beste eller billigste banken, men fordi jeg på ingen måte vil ha noe med DNB Nor å gjøre. og: Liker å ha en bankfilial å gå til ved behov. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Sakset fra finansportalen.no: Topp 5 BSULeverandør *Rente Halden SpareBank 1 7,70% Nesset Sparebank 7,60% Lofoten sparebank 7,50% Sunndal Sparebank 7,50% DnB NOR Bank ASA 7,45% Viser seg at Skandiabanken har 7.40 % rente på sin BSU, mens fra 21 har de 7.70. Skjønner ikke hvorfor finansportalen.no ikke er så oppdatert. Man risikerer å tape litt penger når de ikke oppdaterer så ofte. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Viser seg at Skandiabanken har 7.40 % rente på sin BSU, mens fra 21 har de 7.70. Skjønner ikke hvorfor finansportalen.no ikke er så oppdatert. Man risikerer å tape litt penger når de ikke oppdaterer så ofte. ...og fra 16.12 har de 7,0%. Så det blir ikke så lenge du kan glede deg over 7,7% Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 (endret) Samme faen for min del, har prøvd å bytte bank 2 ganger, og begge gangene fått vite at lånet måtte være inntil 80% av låneverdien før de kunne ta det over. Altså må jeg betale ned et par år til før jeg kan bytte bank. Har 100% finansiert førstehjemslån på 600k. Endret 4. november 2008 av Bytex Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Det er fordi du har førstehjemslån med 100% finansiering. Dette er et lån man bare kan ta opp en gang, hvordan det er med flytting vet jeg ikke. Kjernen er vel det at banken du vil overføre lånet ditt kun godtar finansiering innenfor 80% sikkerhet. Det er derfor du har fått et negativt svar. Du kan selvfølgelig be dine foreldre eller andre om å stille med sikkerhet, dette var svært vanlig før i "gamle" dager. Det var vel derfor man innførte førstehjemslån, fordi slike krav kan slå litt uheldig ut for noen førstegangskjøpere. Lenke til kommentar
teknikk Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 Så la dette lånet stå i Dnbnor da vel.. Dnbnor kan fint trekke lånet ditt fra en hvilken som helst annen bank.. Inga problem als! Skandiabanken senket renten idag, og det liker vi Skandiabanken har forøvrig ikke så god innskuddsrente for lavere beløp.... da er det bedre hos andre... Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 De eneste personene som bør ha pengene sine i DNB Nor er personer som har nok penger til å forhandle frem gode avtaler. BSU er bra der ser jeg, forutenom det er det en dyr bank med mye gebyr og annet pølsevev man ikke har i f. eks skandiabanken. Ved betaling med kort i terminal f. eks. Lenke til kommentar
lain Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Koster ikke meg noe å betale for ting i kort terminaler. Folk må forstå at det finnes mer enn et tilbud og en løsning hos banken. Skulle nesten tro enkelte er DNBnor kunder fortsatt, men ønsker at andre stikker, så dnbnor MÅ sette ned renten m.m. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 De eneste personene som bør ha pengene sine i DNB Nor er personer som har nok penger til å forhandle frem gode avtaler. BSU er bra der ser jeg, forutenom det er det en dyr bank med mye gebyr og annet pølsevev man ikke har i f. eks skandiabanken. Ved betaling med kort i terminal f. eks. Vel... Jeg har konto i både DnBNOR og Skandiabanken, og det er ikke så store forskjellen i gebyrer som du prøver å få det til å høres ut som. Etterat de kuttet månedprisen på programmene sine er det ikke så ille. I årenes løp har det ofte vært kjekt å ha en bank hvor du kan snakke med noen og ikke bare bank på internett. Derfor har jeg fremdeles konto hos dem. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Mine foreldre HAR ikke sikkerhet, så det er egentlig greit. Er bare glad for at jeg bare har 600k og ikke over en million i huslån. Nå betaler jeg 4100,- mnd, mot 3300,- når jeg tok opp lånet ifjor. Men med nettotinntekt på 19000 mnd går det greit. Endret 5. november 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå