CerrUnozZ Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg har et datagrind hvor jeg laster inn en tabell fra en access-database. Under dette datagrindet har jeg en knappe som skal lagre endringer utført i tabellen og oppdatere den igjen. Jeg deklarerer curseren slik:Private cm As CurrencyManager Fyller datagrindet slik: Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load OleDbDataAdapter1.Fill(DataSet11) Og binder curseren slik: cm = CType(Me.BindingContext(DataSet11, "Tabellnavn"), CurrencyManager) Deretter har jeg lagt disse kommandoene til "lagre"-knappen: Private Sub BtnSave_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles BtnSave.Click Try cm.EndCurrentEdit() OleDbDataAdapter1.Update(DataSet11) OleDbDataAdapter1.Fill(DataSet11) Catch ex As Exception MsgBox(ex.ToString) End Try End Sub Men allikevel oppdaterer den kun kolonne 1 og 2, kolonne 3 oppdaterer den neste gang jeg endrer verdier i kolonne 2 eller 3 og lagrer. Jeg henter inn data med følgende SQL: SELECT ID, [Kolonne1], [Kolonne2], [Kolonne1] * [Kolonne2] AS [Kolonne3] FROM Tabellnavn Og oppdaterer med kommandosetning: UPDATE Tabellnavn SET [Kolonne1] = ?, [Kolonne2] = ?, [Kolonne3] = ? WHERE (ID = ?) Er det noen der ute som umiddelbart ser hva jeg gjør feil? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 grunnet dobbelposting stenges tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg