Arne Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Hei! Jeg vil (som dere ser i emnetittelen) åpne et nytt vindu ved å trykke på en knapp i vindu1. Det jeg gjør da, er at jeg lager klassen vindu1 : Form (som inneholder knappen og Main()) og vindu2: form. I vindu1 sin button.ClickHandler, legger jeg inn en vindu2 win2 = new vindu2(); Men når jeg klikker på knappen, skjer det ingenting. Har nettopp begynt å sette meg inn i vindu-programmering, og jeg har lært mye, men akkurat det å åpne enda et nytt vindu har jeg ikke lært! Jeg ser at jeg i Main() kan skrive Application.Run(new vindu2()), men det er ikke det jeg ønsker å gjøre, siden to vinduer blir opprettet fra starten av! Jeg vil åpne vinduet når jeg trykker på knappen. Det går heller ikke an å legge inn Application.Run (osv) i event-handleren til knappen, det gir nemlig runtime error. Mvh Arne Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Application.Run må du kun kalle én gang. Det denne gjør er å holde minimum én form i livet, og behandler windows message queue for programmet. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Så window.show legger jeg da i click-eventen? Tøft! Så da lager jeg først en ny instance av den nye vindus-klassen, og så .shower jeg den? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Strålende, GeirGrusom og Jørn! Jeg anser saken som løst. Regn med å høre mer fra meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå