ZeBuLoN@☂ Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 har tenkt å bygge meg ny pc snart, og har egentlig for første gang tenkt å gå for en quad core cpu(Q9550). Men etter å ha lest litt i dette forumet, er jeg usikker. Pc'en kommer til å bli mest brukt til gaming, men også noe video redigering. Bør jeg gå for en dual core(E8500) eller quad core(Q9550)? Lenke til kommentar
jonasfd Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Vanskelig og si. Akkurat nå, med dages utnyttelse av flere prossesor i operativsystemer og spesielt i spill som du sier, vil jeg si at du klarer deg med en dualcore. Men om du tenker og bygge et mer fremtid rettet system, er firkjerne prossesoren veien og gå. Samtidig er programvare som behandler lyd og bilde(still og video), de som er best tilrettelagt for flere prossesorer. Men jeg er ingen guru på dualcore vs quad, dette er bare mine tanker. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Tung videoredigering liker som oftest Quad CPU'er så her må du vurdere hva du vil ha. Vil du ofre litt gaming ytelse i dagens spill (FPS snakk sannsynligvis) og bygge en all round som dekker begge behovene eller gjør du lett videoredigering med komprimering som da betyr at du kan ofre her for mer gaming. For sistnevnte er det Duo som gjelder om du er hardcore gamer. Valgte selv Quad men jeg bygde en litt all round maskin og er fornøyd, dog oppgraderte jeg fra en E6750 CPU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå