Gjest Guest_Anonym_* Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Hei. Jeg har i det siste hatt en del kontakt med ei jente, over internett, som jeg bryr meg mer og mer om. Det er har ingen ting med kjærlighet å gjøre, vi er bare venner. Vi har møtt hverandre på ordentlig én gang, i slutten av sommerferien. Det har nå vist seg at ikke alt er så bra med henne. Det høres ganske alvorlig ut, og jeg ønsker å hjelpe. Men jeg vet ikke hvordan!? Hun vil ikke at jeg skal si det til noen andre, for hun vil være anonym. Men jeg skjønner at det ikke vil fungere fremover, dersom alt fortsetter. Vi har fått ganske god kontakt, og jeg tror ikke hun har sagt så mye til noen andre før. Jeg har prøvd å snakke med henne, men det virker som om ingen ting skal fungere. Tråden ser rotete ut, og jeg skal gjøre den ryddigere og mer oversiktig i løpet av kvelden. Her er en bit av en msn samtale vi har hatt... Ja én bit: ***** sier: Jeg er lei :/ .. lei alt, får lyst til å være liten igjen ;o ***** sier: Hvorfor? ***** sier: Jeg kom på skolen første jeg får høre er 'du er så stygg du *****' , jeg tenker ikke så mye over det, hører det hver dag uansett .. ingen av vennene mine kom bort til meg i dag! Satt alene hele tiden, om ingen kom bort for å slenge dritt såklart .. ***** sier: Hvem er det som slenger dritt? ***** sier: Folk, jeg kjenner dem ikke, de kjenner ikke meg .. Også vennene mine. I dag, helt uten grunn var det plutselig ingen som ville snakke med meg. ***** sier: Men kunne ikke du gå bort til vennene dine, om ikke de kom til deg? ***** sier: Jeg prøvde, men de snudde seg, gikk en annen vei :/ ***** sier: Hvorfor? =\ ***** sier: Jeg vet ikke, jeg har verken sagt eller gjort noe som kunne fått dem til å gjøre det.. :/ ***** sier: Prøvd å snakke med dem på msn? ***** sier: Ingen er på, noe som også er veldig merkelig :/ ***** sier: Hmm... Jeg ville kanskje sendt en melding, og spurt hva som skjedde. ***** sier: Har gjort det også, men som alltid så har de ikke penger på kortet, eller bare vil ikke svare ;/ ***** sier: Jeg aner ikke hva som skjer :/ ***** sier: Jeg vil ikke miste de få vennene jeg faktisk har, selvom de kanskje ikke er ekte skikkelige venner, så er de de eneste jeg faktisk har .. ***** sier: Hva med å prøve å bli med de andre? Kanskje flere som du nesten ikke har snakket med på skolen , som du kan prøve å få kontakt med? ***** sier: Håper det ikke skjer noe mer nå :/ ,, klarer det ikke. ***** sier: En ting kunne kanskje vært å snakke med læreren din eller noe, om hvordan du egentlig har det. Så kunne sikkert han/hun informert klassen litt, og kanskje noen innser alvoret. Jeg hadde nok ikke gjort det, men er kanskje lurt forde. ***** sier: Læreren min kommer til å snakke med foreldrene mine, de blir bekymret, særiøst ;oo .. Jeg orker ikke at de skal mase på meg om sånt, at de skal spørre hele tiden åssen jeg har det! Jeg vil heller være alene om det .. ikke at hele klassen skal vite det! Du vet ikke hvordan de er, de forteller alle. Ingen kommer til å tenke at det er alvorlig! Folk i klassen min er ikke som deg. Jeg orker ikke at alle skal vite det heller, eller synes synd på meg, bry seg om problemene mine.. Jeg klarer ikke at noen gjør det! De trenger ikke tenke på meg, de gjør ikke det. Jeg har det bra, helt ok.. ***** sier: Men en ting fungerer kanskje... I hvert fall jeg tenker for mye på ting som har skjedd, og for lite på det som skal skje. Så kanskje prøve å planlegge litt fremover? Mina sier: Jeg prøver, men det er ikke enkelt .. ***** sier: det har skjedd så mye, jeg vet ikke hva jeg skal se fram til.. har ikke noe å se fram til :/ ***** sier: Jeg skjønner hvordan du har det, og hvis du vil, kan jeg prøve å snakke med foreldrene dine. Men skal ikke gjøre noe uten at du vet det. ***** sier: Jeg klarer ikke snakke med de, jeg har aldri snakket med de sånn før! Jeg tror det er bedre om jeg ikke sier noe, klarer ikke at folk skal bekymre seg for meg! Jeg klarer meg fint jeg, kanskje det er et problem, at jeg setter alle andre foran meg selv.. ***** sier: Foreldrene dine vil nok bare at du skal ha det bra, og jeg tror de helst vil vite hvordan du har det. ***** sier: Jeg skjønner jo det, men de har aldri spørt om hvordan jeg har det.. Det er som om de ikke bryr seg på en måte! ***** sier: De bryr seg helt sikkert om deg ;P ***** sier: hahahahaha, ikke så veldig tror jeg! xD ***** sier: Hvorfor ikke? ***** sier: vet ikke jeg, det er på en måte sånn at de bryr seg mer om søsknene mine enn meg x) ._. ***** sier: Så godt som alle foreldre bryr seg masse om barne sitt. de få som ikke gjør det, er oftest de som ikke er helt gode i hue. (mener ikke at det er dine) Har tenkt det samme, men tror nok ikke det er sånn med søsknene) ***** sier: .. de er ikke helt gode i hode, vet du, engang så glemte de at jeg var hjemme.. glemte at jeg skulle ha middag.. satt på rommet mitt også roper mistebroren min på den andre lillebroren min og jeg går ned jeg også da.. fordi det var jo middag.. og mamma 'Mina, du er ikke her..' -_- ***** sier: Hadde ikke tatt på tallerken til meg engang! ***** sier: Hørtes veldig ut som de brydde seg om deg da moren din sendte melding, da du var på sykehuset. (tror i hvert fall det var moren din?) Stesøstra x'D ***** sier: Mamma og pappa var ikke med engang -.- ***** sier: Hvorfor ikke? ***** sier: Fordi jeg var hos pappa da, han sov og stemora og stesøstra mi kjørte meg .. ***** sier: Ok. Men han kunne jo ikke vite noe om han sov da =\ ***** sier: Jooo! ***** sier: Men han sa 'kjør henne du, jeg gidder ikke' .. FAKTA! ***** sier: å du sier de bryr seg om meg .. ei dame, som er sammen med faren min, de er ikke gift engang bryr seg mer. ***** sier: Men livet er ikke over, alltid noe foran en. ***** sier: det kunne vært, noen ganger skulle jeg ønske det faktisk var det! ***** sier: Jeg ville kanskje prøvd å endre livet og målene litt. ***** sier: Begynne med noe nytt, som kan få tiden til å gå, og som man kan treffe nye mennesker på. ***** sier: Jeg har ikke noe å ville begynne på, uansett, overalt så er det alltid noen jeg kjenner som ja, ødelegger .. ***** sier: Over alt? ***** sier: .. ja, i nærheten. ***** sier: Det er jo alltid noen som kjenner meg om jeg begynner på noe.. ***** sier: Kanskje ikke over alt? ;P ***** sier: .. for det meste jo, ellers blir det på noe lame, som jeg ikke vil engang ! ***** sier: jeg vil stenge meg inne på rommet mitt, og bli der resten av livet. ***** sier: Det skal finnes en løsning på alt. ***** sier: Magne | sier: Morten sier: hu er en stor feit emo jente ***** sier: Ikke noe å bry seg om, de har bare VELDIG liteå finne på som plager andre 0| ***** sier: Det er bare å holde ut, og prøve å få gjort noe. Til slutt skal det fungere =) ***** sier: jeg håper , men det ser ikke lyst ut , det gjør det ikke. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Anonym_* Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Ser nå at jeg ikke kan endre noe, siden innlegget var anonymt. Men det er forhåpentligvis oversiktlig nok. Lenke til kommentar
Miss_Pepsi Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Høres trist ut det her.. hvor gammel er hun? Kan hun ikke snakke med helsesøster? hun har taushetsplikt, og kan ikke si noe hvis jenta ikke vil det selv.. Hvis hun er gammel nok kan hun kanskje prøve seg på folkehøyskole, ser ut til at hun trenger å komme seg bort fra miljøet.. Hva med å begynne på en fritidsaktivitet? Høres skummelt ut hvis familen ikke bryr seg heller-- Hun har all rett til å ta kontakt med barnevernet hvis hun er under 18 (som det kan tyde på her..) Ting du kan si: At hun må lage det beste grunnlaget hun kan for at hun skal kunne flytte for seg selv når tiden passer seg sånn. Og at hun da kan flytte til andre siden av landet hvis hun vil. At ikke alle mennesker er som mobberne, men at det finnes mange mennesker som deg ute i landet vårt. At livet vill bli bedre, de hun henger med nå er umodne og redde. De vil ikke bli mobbet selv så de holder seg unna! Minn henne på at den beste delen av livet begynner når hun bor for seg selv og kan bestemme hva hun skal gjøre , hvor hun skal være og hvem hun skal være med hver eneste dag! husk at hun vil bli en veldig sterk og uavhengi dame en dag! Fortell henne at de som er de kule nå, har like stor, om ikke større sjanse til å bli tapere om ti år! Hun kan gjøre: Prøve å hjelpe andre, se om andre har problemer som hun kan støtte dem på, hvise at man trenger ikke stå på utsiden aleine. Fokusere på skolearbeid og prøve å være god med seg selv. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Anonym_* Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Ok, takk. Skal gjøre noe mer. Hun er 15 år Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Du har glemt å fjerne navn noen steder Ikke vondt, men jeg fikk litt attentionhoe/dramaqueen-tanker av det der egentlig Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Høres(leses) ikke så altfor bra ut. Hun bør kontakte helsesøster på skolen med taushetsplikt. Synes det er synd på hun! Og bare 15 år...Huff... Lenke til kommentar
Miss_Pepsi Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Du har glemt å fjerne navn noen steder Ikke vondt, men jeg fikk litt attentionhoe/dramaqueen-tanker av det der egentlig Følgende av å slite med å få venner eller at man ikke føler seg som en del av en familie kan føre til/komme av at man blir dårlig på det sosiale samspillet. Noen klarer da å bli litt klovn eller å le av seg selv/med de andre og kan bli godtatt på den måten, mens andre igjen detter helt ut, og blir bare "rarere og rarere" (sett med mainstream øyne). Dette blir da en ond sirkel som blir værre med årene. Derfor er det lurt å prøve å få andre på sitt parti sånn at man i hvertfall kan stå to sammen og prøve å opprettholde noe av det sosiale. Det som kan bli vanskelig for disse menneskene kan vær at de fort kan tappe et annet menneske for energi eller snillhet, fordi det kan være vanskelig å se hvor grensene går og at man som regel har få "venner" å spille på. (i begynnelsen av et vennskap burde man ha det mest gøy og her går det mye på å ha antenner for den andre part.) Det er ogs viktig å balansere vennskapet ved å gi og ta både positv og negativ energi det må være en nogenlunde ballanse. En annen ting kan også være at man alltid vil gå i selvforsvar og ha problemer med å åpne seg for nye mennesker. Alle trenger noen å lufte problemer og tanker med for ikke å bli helt tommelumsk, og iallefall de menneskene som har et unormalt sosialt liv(mobbing/dårlig familie situasjon). Og mennesker som blir mobbet trenger empati, og ikke det å bli kalt dramaqueen... (men så har jo vi bare hørt en side av saken og det gjennom en mellommann, så skjønner til dels tanken din, men føler det er tryggest å støtte og gi råd til den som tilsynelatende er i trøbbel her..) Lenke til kommentar
Gjest Guest_Anonym_* Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Du har glemt å fjerne navn noen steder Ikke vondt, men jeg fikk litt attentionhoe/dramaqueen-tanker av det der egentlig Følgende av å slite med å få venner eller at man ikke føler seg som en del av en familie kan føre til/komme av at man blir dårlig på det sosiale samspillet. Noen klarer da å bli litt klovn eller å le av seg selv/med de andre og kan bli godtatt på den måten, mens andre igjen detter helt ut, og blir bare "rarere og rarere" (sett med mainstream øyne). Dette blir da en ond sirkel som blir værre med årene. Derfor er det lurt å prøve å få andre på sitt parti sånn at man i hvertfall kan stå to sammen og prøve å opprettholde noe av det sosiale. Det som kan bli vanskelig for disse menneskene kan vær at de fort kan tappe et annet menneske for energi eller snillhet, fordi det kan være vanskelig å se hvor grensene går og at man som regel har få "venner" å spille på. (i begynnelsen av et vennskap burde man ha det mest gøy og her går det mye på å ha antenner for den andre part.) Det er ogs viktig å balansere vennskapet ved å gi og ta både positv og negativ energi det må være en nogenlunde ballanse. En annen ting kan også være at man alltid vil gå i selvforsvar og ha problemer med å åpne seg for nye mennesker. Alle trenger noen å lufte problemer og tanker med for ikke å bli helt tommelumsk, og iallefall de menneskene som har et unormalt sosialt liv(mobbing/dårlig familie situasjon). Og mennesker som blir mobbet trenger empati, og ikke det å bli kalt dramaqueen... (men så har jo vi bare hørt en side av saken og det gjennom en mellommann, så skjønner til dels tanken din, men føler det er tryggest å støtte og gi råd til den som tilsynelatende er i trøbbel her..) Det gjør egentlig ingen ting med navnene, siden det bare er fornavn. Navnene på noen av de som mobbet henne lot jeg også stå. Er jo mange med samme navn. Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Blir hun mobbet? Kjenner til noen som er slik og det er liksom en ond sirkel. De får dårlig respons fra andre rundt seg som gjør at de blir negative i holdninger og holder seg litt for seg selv. Merker det på måten hun snakker til deg på også at hun er sånn negativ hele tiden og alltid trekker frem de værste og ikke ser positivt i så mange ting. Selvtilliten er også sikkert veldig lav og det gjør ikke saken bedre, men det som lønner seg da er å menge seg med noen av de med lav sosial rang, samme om de blir kalt tapere av resten bare drit i det, men da er det mye lettere å bli akseptert. Har hatt mange weirdos i klassen som aldri har hatt noen venner i den alderen hun er i nå, men nå litt seinere har fått et par venner og vært litt med vennene dems og sånn, da merket jeg fort at selvtilliten dems steg fort og de har fått ganske mange venner og har det bra og er med på sosiale happenings ofte. Mange som ser på de som tapere, men når man blir litt eldre så slutter den drittslenginga for det meste, på ungdomskolen er det ganske mye værre. Er ikke sånn at man må være med de kule, for de kule har lett og rakke ned på de som ikke helt passer inn, ignorerer, slenger dritt osv, men dette slipper man somregel unna i de u-kule folka. Uansett kan jeg nesten love at hun straks vil klare seg mye bedre, ihvertfall hvis hun tar tak i seg selv, noe som ikke alltid er lett =/ Er ikke meninga og rangere folk som kule, tapere osv, men dere skønner sikkert hva jeg mener.... Lenke til kommentar
marlboro! Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Magne | sier:Morten sier: hu er en stor feit emo jente Hva er dette for noe? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Magne | sier:Morten sier: hu er en stor feit emo jente Hva er dette for noe? "mobbing" Magne: Haha, du er en stor feit emojente sier morten Han tør ikke stå for egne meninger og må kopiere andres Lenke til kommentar
marlboro! Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) - Endret 24. september 2008 av marlboro! Lenke til kommentar
Gjest Guest_Anonym_* Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Jeg vet ikke hva dere tror, men jeg er ikke verken Magne eller Morten. Jeg glemte ikke å fjerne de navnene. Lett å misforstå de linjene. Bedre forklart: Mobbeoffer sier: Mobber 1 (som heter Magne) Mobber 2 (som heter Morten) : De sier at jeg er en stygg feit emo jente. De var ikke med i samtalen, men jenta kopierte det fra en annen samtale, og limte det inn. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Huff, noen sa jeg var en stygg feit emo. Det er jo bare småting det der. Be jenta jobbe med segselv, kan ikke regne med at alle vennene kommer og tar kontakt med ho. Og at foreldra glemte middagen ÉN liten gang og et par slengbemerkelser. Om hun er pen: Be henne slutte å være så sytete Om hun er mindre pen: Send henne til psykolog, hun sliter med psyken og lar seg felle av småting Lenke til kommentar
The North Sea Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Kan du fortelle litt om denne jenta? Vet du om hun trener mye, men vil ikke snakke om det? Er hun "normal" eller er hun tynn? Virket hun deprimert den gangen du møtte henne, eller var hun glad og blid? Vet du noe om hvordan hun gjør det på skolen, altså dårlig, middels, bra eller kjempebra? Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Tror hun heter MIna:D:D Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Tror hun heter MIna:D:D Ingen ting å skjule. Du kommer ikke langt med fornavn. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Nei men be henne slutte å være emo. Er vanlig at emo folk blir mobbet og hun høres ikke ut som om hun vil ha hjelp. Men hun er i den alder at det er vanlig å føle seg slik som hun gjør nå. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Nei men be henne slutte å være emo. Er vanlig at emo folk blir mobbet og hun høres ikke ut som om hun vil ha hjelp. Men hun er i den alder at det er vanlig å føle seg slik som hun gjør nå. Du misforstår veldig. For det første, er hun ikke emo. Men det er vanlig å kalle folk for det, for å erte med dem. For det andre, er det ikke helt vanlig å slite med alle vennene sine, og nesten ikke ha noen. Hun har det bare ikke bra. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Michael_* Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Be henne slutte å være emo? WTF.. Som trådstarter sa, så er hun ikke emo..! Personer med ingen venner, depprisiv, alene osv.. blir kalt emoer. Det er altså på en måte "inn" en "trend" å bruke det ordet for personer som det der. Ikke snakk om noe dere ikke veit.. Jeg har gått på skolen.. og går fortsatt på skolen, vet godt at dette ordet blir brukt hele tiden. Sier ikke at jeg er "offer" på skolen eller "mobbe offer". Men dette er ting som jeg ser, hører og gjennkjenner.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå