Lemric Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Jeg har vannkjøling i maskinen min og er stort sett fornøyd med det... =) Problemet er at hvis jeg setter en CRT skjerm ved siden av maskinen min flimrer bildet i STOR grad..! Skrur jeg av pumpa blir bildet helt fint... Derfor trenger jeg noen forslag til hva jeg kan bruke for å skjerme vannpumpa?!? Den står jo inne i kabinetten, så det må være noe jeg kan feste på kabinettveggene... =) Lenke til kommentar
alos Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 det er flere måter å gjøre dette på, en måte som garantert fungerer er å kle pumpen inn i bly matter og derertter koble bly mattene til jord. en annen måte som en enklere og som også kanskje vil fungere er å finne frem litt aluminiums folie og pakke rundt pumpen, koble en eldning mellom jord og aluminiums folien. er jo bare å prøve seg frem. Lenke til kommentar
toredenstore Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Du kan montere et rc-filter i paralell over pumpemotoren (en kondensator og en motstand i serie, paralellkoblet over strømtilkoblingen til motoren). Dette vil nok knekke det meste av motorstøyen! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Det finnes noen tynne blyplater (som et A4 ark) disse er enkle å lime på innsiden av kab i det området som er mot skjerm , de er oså så myke at du enkelt kan forme de rundt pumpen. Disse får du tak i hos bla en blikkenslager. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Vi har hatt problemer med elektromagnetisk stråling fra jernbanen, har kontor nærme Skøyen stasjon. Vi kjøpte inn såkalte my-metall kabinetter til å ha skjermene inni og det hjalp. Jeg ville trodd at metallet i PC kabinettet stoppet det meste av stråling, men hvis du har aluminium eller plexiglass kabinett så kan det være grunnen. Har du det? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 en måte som garantert fungerer er å kle pumpen inn i bly matter Nei, det funker garantert ikke. Er ganske sikker på at den flimringen du nevner kommer av magnetfeltet, ikke av elektromagnetisk støy. Bly og aluminiumsfolie hjelper ikke en tøddel for å dempe magnetfelt, det er jern og my-metall som kan det. Men du skal sikkert ikke flytte pumpa langt for at det slutter å flimre. Lenke til kommentar
alos Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 ok, baklager feilinformasjon. Lenke til kommentar
Lemric Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 Har vanlig metall kabinett... Uten vindu... =) Har riktignok kledd den i "høyttaler stoff" Sånn pelsaktig greier... Kan det ha noe med det å gjøre?? Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Har vanlig metall kabinett... Uten vindu... =) Har riktignok kledd den i "høyttaler stoff" Sånn pelsaktig greier... Kan det ha noe med det å gjøre?? Tror ikke "pelsen" har så mye å si for stråling fra kabinettet. Har du prøv å holde noe metall imellom PC kabinettet og skjermen? F.eks. hvis du har en sidedør til et annet kabinett, kan du se om det hjelper. Hvis det hadde hjulpet, så kunne du brukt metall fra et gammelt PC kabinett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå