Gå til innhold

Matrox og Nvidia kombinert

Lemric

Anbefalte innlegg

Jeg har et Matrox Millenium G450 og et POW GF4 MX440 skjermkort i samme maskin... Jeg har en skjermutgang og en tvutgang på GF kortet og to skjermutganger på Matrox kortet...

Til vanlig bruker jeg tre skjermer, men på matrox kortet får jeg ikke behandlet de to skjermutgangene som hvert sitt skrivebord... Dette går glatt med nView og jeg har lest at det skal gå ann med Matrox kortet oxo, men jeg får det ikke til... Det eneste jeg får til er at man setter skjermstørrelsen til 2560x1024 istede for (1280x1024)*2...

Noen som skjønner hva jeg mener?? =) Softwaren til Matrox og Nvidia funker heller dårlig sammen... Derfor lastet jeg ned Ultramon i håp om å finne noe som taklet dette, men akk nei...

Alle tips og råd tas imot med stor glede... =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OS?

Uansett, standarddriveren for Matrox G450 som følger med Windows XP håndterer begge skjermutgangene aktivert som to separate skrivebord. Velg denne driveren og evt. start maskinen på nytt (med begge skjermer plugget til kortet) så bør du kunne enable den tredje skjermen i "Display Properties/Settings".

Lenke til kommentar

Har dere prøvd driveren for Matrox G450 som følger med Windows og ikke driver som lastes ned fra Matrox (og som har med vindushåndteringsprogrammer, etc.)?

Er det et PCI kort?

Velg å oppdatere driver, så installere fra liste, ikke søk, huk av (dvs. ta bort v'en) for "hvis kompatibel hardware" og velg f.eks. "Matrox" og "Matrix Millennium G450 Dual Head LX PCI" (eller noe annet som evt. passer bedre).

Lenke til kommentar

Det er et PCI kort ja... Prøvde med endel forskjellige drivere, men da ble det bare bluescreener i oppstarten... =( Må bruke den driveren som Matrox har laget...

Følger det med andre drivere til Matrox kort i XP enn i 2000?? Kan det være derfor jeg ikke fant noe som passet??

Lenke til kommentar

Følger med en del drivere til G450 i XP, ja. Du må selvfølgelig bruke en driver som er laget til G450 ellers får du nok bluescreens. Ellers så vil jeg tro du finner en setting i driveren til Matrox hvor du velger om skjermene skal være separate eller fremstå som en logisk enhet.

Lenke til kommentar

Gikk inn i XP (Har det oxo) og der ble kortet installert av seg selv... Prøvde å installere dem samme driverne i 2000, men det gikk ikke... Ble nok en liten bluescreen...

Kingkong; jeg brukte drivere til G450 millenium hele veien, men det var forskjellige G450 drivere, en het DVI en annen bare PCI, LX, Millenium, osv...

Jeg finner ingen steder hvor jeg kan still på om det skal være to separate enheter eller en smeltet sammen... Dette er jo gjort med tre museklikk ved bruk av nView, men det funker ganske logisk nok ikke på et Matrox kort... Men all logikk tilsier jo oxo at det burde være muligheter for separate enheter...

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Matrox G450 PCI sammen med et GeForce4ti4200 uten problemer ved bruk av de medfølgende driverene til Windows XP. Tidligere brukte jeg drivere fra Matrox hjemmeside, men jeg byttet til de medfølgende driverene pga. korrupsjon i grafikken ved vindusdragning mellom skjermene.

Skal sjekke prøve Matrox sine drivere når jeg starter opp den maskinen (blir i natt en gang ;) ) for å se om jeg finner noe informasjon om det skjermer/skrivebord-styret du sliter med...

Ellers har Windows 2000 problemer mht. multiple monitorer som gjør at man bl.a. ikke kan kjøre forskjellige oppløsninger på de forskjellige skjermene. Det kan tenkes problemet ditt ligger i at Matrox har designet driverene sine for å omgå noen av begrensningene i dette operativsystemet, og at det har problemer med å ha to separate skjermer/desktoper på et skjermkort.

Jeg har for øvrig aldri brukt Windows 2000, men jeg tror ikke det er noe godt valg hvis multiple monitorer er viktig for deg. Du burde også se om du finner en FAQ hos Matrox som beskriver problemet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...