Leetrune Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Som topic sier så har jeg litt problemer? med varme. etter litt spilling så ligger begge kortene over 100-108ish grader noe jeg synes er altfor mye. vil kortene smelte innen en et par månder? ser ikke ut som om de kommer til og vare nå mye lengre en det siden de vil jo bare bli varmer etterhvert når støvet har satt seg i viftene osvosv og bare lure på om det er no vits og kjøpe http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=319466 vil ikke bytte vifte på selve gfx kortene Har 2x 120 vifter og ei 80 vifte i et coolermaster centurion 534, kjører vifta på kortene på 100% ved spilling.. Endret 8. september 2008 av Leetrune Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Som topic sier så har jeg litt problemer? med varme. etter litt spilling så ligger begge kortene over 100-108ish grader noe jeg synes er altfor mye. vil kortene smelte innen en et par månder? ser ikke ut som om de kommer til og vare nå mye lengre en det siden de vil jo bare bli varmer etterhvert når støvet har satt seg i viftene osvosv og bare lure på om det er no vits og kjøpe http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=319466 vil ikke bytte vifte på selve gfx kortene Har 2x 120 vifter og ei 80 vifte i et coolermaster centurion 534, kjører vifta på kortene på 100% ved spilling.. ligger kortene tett da eller, åssen er kabinettet ditt, er det godt ventilert. skaff noen ekstra vifter du kan bruke til å få opp ventilasjonen. som kan ligge bak korta. dersom ektra vifte og bedre ventilasjon ikke hjelper så er jeg blank for ideer, kan jo til nøds gå over til vannkjøling,men da blir det fort dyrt og komplisert. er det begge kortene som sliter eller bare ett av dem, er vanlig at det øverstliggende kortet sliter da det suger opp varm luft fra kortet under som dårlig kjølingsluft. Endret 8. september 2008 av SLIguy Lenke til kommentar
Epp Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Som topic sier så har jeg litt problemer? med varme. etter litt spilling så ligger begge kortene over 100-108ish grader noe jeg synes er altfor mye. vil kortene smelte innen en et par månder? ser ikke ut som om de kommer til og vare nå mye lengre en det siden de vil jo bare bli varmer etterhvert når støvet har satt seg i viftene osvosv og bare lure på om det er no vits og kjøpe http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=319466 vil ikke bytte vifte på selve gfx kortene Har 2x 120 vifter og ei 80 vifte i et coolermaster centurion 534, kjører vifta på kortene på 100% ved spilling.. Jeg ville heller satt ei 120mm (du må måle og se om det passer) noctua vifte i gitteret under CPU venten og over skjermkortene i det kabinettet for å suge ut varm luft eller blåse inn kald luft. Du kan teste hva som fungerer best. Er du sikker på at viftene går 100%? Hørest veldig varmt ut til at de gjør det... Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Går viftene på skjermkortene på full guffe når du spiller, eller merker du ingen hastighetsendring på de? Lenke til kommentar
perlk Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Jeg har sat i ny vifte i mitt 4870, zalman vf 1000, kan kallt anbefale det, 41 c i idle, max 65 c i load. Desuten har jeg underklokket kortet for at holde tempen nede. Leste om det på en amerikansk side, tjener nesten ikke noe ved å overklokke radeon, og det stemmer. Alt kjører som det skal nesten ingen støy :-) Lenke til kommentar
Tor45000 Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Hmm , bruk speedfan for å makse vifter. www.speedfan.com tror jeg Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Speefan funker ikke. Du må bruke rivatuner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå