Uglegutt Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Med dagens Lian Li 6070 Scand ver.3 blir det "litt" trangt for et vannkjølt dual socket hk. Derfor har jeg et nytt kabinett (og litt ekstra vannkjølingsutstyr) på vei i posten.. Siden jeg er "sånn passelig" prisbevisst blir det ikke noe flottesen oppsett. I tillegg er funksjonalitet viktigere for meg enn det kosmetiske, noe som sikkert kommer tydelig frem av oppsettet Slik var det da jeg monterte vannkjølingen for en god stund siden: GFX er byttet ut og ikke vannkjølt foreløpig, samt at cpu #2 kjøles av en Zalman 9700LED. Slik ser det ut i dag: Cpu #1 kjøles av en Apogee GTX festet i beste jallamekkånd samme jallamekk med SB: Egentlig hadde jeg tenkt å kjøle sb (som består av to nForce570 brikker) med en og en (man tager hva man haver) men det ble krasj med GFX, derfor ble det jallametoden istedet, noe som faktisk funker greit. Det nye oppsettet blir: KABINETT: CM Stacker 831 HK: Asus L1N64WS/B CPU: 2* Opteron 2347 1,9GHz GFX: XFX 9800GTX RAM: 2*2048 Kingston DDR2 800MHz REG/ECC CL6 1,8v HDD: 2*250GB 7200rpm's i Raid0 AUDIO: Creative Xtreme Gamer PSU: Seasonic M12+ 650W Den komplementerte kjølingen vil bestå av: CPU: Swiftech Apogee GTX + Swiftech Apogee GT Extreme GPU: Swiftech MCW60R CHIPSET: Swiftech MCW30 + Nochtua NC-U6 (prøver igjen , hadde egentlig tenkt å gå for to MCW30's men det var utsolgt..) RAD: Swiftech MCR320 QP PUMPE: Swiftech MCP655 TANK: Swiftech MCRES-MICRO Reservoir I tillegg vil det bli Enzotech MST-81 Forged Copper Mosfet Heatsink: på sørbruens mosfets siden hele sb kjølingen henger sammen og jeg ikke vil klippe den opp. Hadde jeg hatt mer penger ville jeg selvfølgelig gått for to looper med egne radder, tanker og pumper, men siden jeg er en gjerrigknark tenkte jeg at pumpen skal få kjørt seg, vannet skal gjennom fire blokker pluss radiator og tank.. Regner med at jeg også vil toppe kapasiteten på raden, men da får en heller investere i en billig single rad å ha mellom cpuene hvis (når) det blir behov. Vi får se. Har for øvrig ikke tenkt å bruke noen 90 graders vinkler denne gang da jeg har bestilt nok slange. (Dagens oppsett bærer preg av at det egentlig var montert på et Crosshair HK, alle slangene er gjenbrukt.) Hvis noen moderatorer mener denne posten feilplassert, flytt i vei Oppdatering kommer etterhvert. Edit: Glemte noe.. Endret 8. september 2008 av Uglegutt Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Oppdatering.. Kabinettet Det meste er festet: Radden sitter i toppen: Nogenlunde ferdig: Uheldigvis brant skjermkortet opp, så resultater må vente... Hovedkortet har jeg nå voltmoddet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå