Zorlee Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Hei alle sammen! Jeg er en 18 år gammel gutt/mann (vet ikke lenger hva jeg skal kalle meg, haha). Dette året skal jeg ta meg et friår og bo hjemme i Stavanger. Jeg har lyst å skaffe meg en jobb som jeg kan trives i. Jeg kunne godt tenkt meg å jobbe ca. 3 dager i uken (8-16 eller noe i den duren), og lurer på om dere har noen tips til noen jobber som kan passe for en gutt som vil jobbe dagtid og som samtidig ikke vil jobb 100%. Jeg har nemlig lyst å kombinere denne jobben med en del spilleoppdrag (jeg er musiker!), og ønsker å reise mye (hence the job, hehe), så jeg lurer på hva dere kan anbefale? Jeg har tidligere jobbet lenge i Ark Bokhandel, og jeg har også jobbet som trommepedagog og i dagligvarebutikk. Dagligvarebutikkjobbing er ikke høyt på ønskelista, men vanlig varesalg er greit (ala bokhandel, cdbutikk o.l.) Vet dere om noen greie butikker, hvor det går an å ha ca. den arbeidstiden jeg ønsker? Evt. vet dere om bemanningsbyrå ala Manpower kan fikse noe som dette? Har kun jobbet prosjektbasert for Manpower før, men ønsker meg nå en fast jobb, med mulighet for å ta en uke eller to fri for å reise innimellom. Alle tips, triks og vise ord er av interesse! Help a brother out =) Zorlee... Lenke til kommentar
AA44 Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Du finner deg nok desverre aldri en fast jobb hvor du "bare" kan ta deg fri en uke eller to når det måtte passe deg. Det er ikke slikt det fungerer. For deg høres det ut som om du trenger en ekstrajobb hvor du får tilbud om vakter og sier ja og nei når det passer eller ikke passer.. Er jo bare å ringe, eller gå rundt til forskjellige plasser du kunne tenkt deg å arbeide, er ikke værre en det. Selv jobber jeg i flybransjen og kunne aldri tenkt meg en annen jobb, men veldig forskjellig arbeids tid, alt fra 0400 til 2330 så er vel kanskje ikke det du er på jakt etter. Forslag til arbeidsplasser med tidspunkt som passer deg må vel være: Byggevare forhandler, maling osv. CD/Film/Spill butikker. Kles butikker. Bilfirma, som feks kundebehandler. Og mange fler, men orker ikke skrive mer Lenke til kommentar
Flotekatt Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Ville prøvd meg på en lagerjobb. Jeg har jobbet på lager i hele sommer, og jobber nå deltid. Kjører truck og laster paller, etter plukkliste, registrerer, og sender ut, det beskriver jobben min ganske greit. Da sommeren var over, gikk jeg over til deltid, og er nå under en "åpen kontrakt" om en kan si det slik. Jeg spør om dem trenger folk (Som dem som oftest trenger), og kommer på jobb. Utenom det, har jeg fri. Tjener 140 kr/t, og jeg synes det er en grei lønn til en oppegående deltidsjobb. Ofte jobber jeg bare helger og tjener 3400kr +, på en helg. (Brutto vel å merke). Lenke til kommentar
Zorlee Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 Tusen hjertelig takk for svar! Vel, det eneste jeg lurer på er hvordan jeg skal forklare dette i et jobbintervju. Si altså at jeg ønsker meg en ekstrajobb hvor jeg kan si ja eller nei alt etter hva planer jeg har - hvordan skal jeg si dette på et jobbintervju, samtidig som jeg høres ut som bra fyr? Jeg bare tenker, det kan virke som om jeg er en veldig ustrukturert person o.l., hvis jeg sier at jeg kunne tenkt meg å være ringehjelp/ekstrahjelp som kommer og går. Har dere noen tips til hvordan jeg kan "selge meg på en bra måte" til en arbeidsgiver? Igjen, tusen takk for svar! Lenke til kommentar
Flotekatt Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Veldig mange lagerjobber trenger folk ofte, men har ikke anledning til å ansette alle 100%. F.eks i jobben min, der trengs det folk hovedsaklig mandag, tirsdag, torsdag, og i helgene. Dette er fordi behovene til stedene vi leverer til varierer, men er høyest på dem dagene der. Og jeg regner med det kommer til å bli et utrolig stort behov når vinteren kommer, influensa, sykemeldinger osv. Poenget mitt er, at ialefall lagerjobber, slik jeg har sett dem, har mulighet til å være fleksibel. Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Tusen hjertelig takk for svar!Vel, det eneste jeg lurer på er hvordan jeg skal forklare dette i et jobbintervju. Si altså at jeg ønsker meg en ekstrajobb hvor jeg kan si ja eller nei alt etter hva planer jeg har - hvordan skal jeg si dette på et jobbintervju, samtidig som jeg høres ut som bra fyr? Jeg bare tenker, det kan virke som om jeg er en veldig ustrukturert person o.l., hvis jeg sier at jeg kunne tenkt meg å være ringehjelp/ekstrahjelp som kommer og går. Har dere noen tips til hvordan jeg kan "selge meg på en bra måte" til en arbeidsgiver? Igjen, tusen takk for svar! du kan ta fri 3 eller 3,5 vekei året vis du ikke er oganisert. er du organisert får du 4 veker fri i året. kan hende du finner noen som vil ha deg som en deltidansatt og så når du kommer tilbake så får du kanskje forsette vis du har gjort et godt inntrykk på de. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Få deg en jobb som sjåfør/hjelpemann som sjåfør (budbil, avis/reklamebud, . Mye bedre enn å tråkke rundt på et lager eller butikk, og man får sett litt nye folk og nye steder... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå