einaren Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Hei. Jeg MÅ ha en roligere datamaskin, men vil ikke bruke mye penger på det. Det jeg trenger er nye vifter. Jeg tenker å finne noe på multiplex, men utvalget er så stort at det er vanskelig å velge. Noen forslag? Jeg har AMD Thunderbird 1133 på et MSI Turbo-kort. og en vanlig 300W strømforsyning. Trenger nye vifter til prosessoren og strømforsyningen. Fra før har jeg en coolermaster på cpu-en og jeg hater komplett.no som sa at den var rolig. Og det hekkans achima-kabinettet tilgir jeg dem aldri for! Ikke tenk på overklokking, har sluttet med det. Støy har mye mer å si enn fart. Om cpuen er 50 eller 60 grader har INGENTING å si. Er heller ikke interressert i avanserte løsninger, noen bedre vifter får holde. Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Kjøp deg en Fanmate (Gjør så du kan kontrollere hastigheten på viftene etter hva du bruker pc'en til). Ved hjelp av den skal man visst kunne senke lydnivået betraktelig. Lykke til! :wink: Lenke til kommentar
rolfhansen Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Kjøp en Taisol (+fanmate) eller Zalman (medfølger rheostat), samt en noisekiller til strømforsyningen. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Kjøp noen billige Papst-vifter vel... Lenke til kommentar
Trondr Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Jeg kjøpte en zhalman 5000cu vifte forleden. Ohhh.... det var bare deilig! Støyen ble redusert til en brøkdel av hva den var. Tempen sank til ca 41 grader idle og etter noen timer med wolfstein steg den til ca 50. Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Gjør som meg...slakt noen gamle Pentium 1 maskiner som har 80mm Pabst kabinettvifter. Så setter du den på den største kjøleribba du får plass til. + gjenr 1 til kabinettet i tilleg. Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 On 2002-01-15 15:18, einaren skrev: Hei. Jeg MÅ ha en roligere datamaskin, men vil ikke bruke mye penger på det. Det jeg trenger er nye vifter. Jeg tenker å finne noe på multiplex, men utvalget er så stort at det er vanskelig å velge. Noen forslag? Hvis du ikke vil bruke mye penger er seriemotstander å anbefale. Kjøp noen 50-100 ohm/ 1w motstander å prøv deg frem. Litt lodde jobb, men ganske enkelt og veldig billig ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå