1915 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 har en lenovo 3000 n200 med linux mint 5 på. når strømkabelen er koblet i og laptopen er på lader ikke batteriet. men hvis jeg slår av pcn så lader batteriet. men jeg vil ha det slik at batteriet lader når jeg har pcn på ? er det en bug med linux og lenovo siden den ikke lader når pcn er på ? hvordan fikser man det ? takker for svar Lenke til kommentar
Del Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Mange bruker linux på den maskinen uten å rapportere problemer med lading. Sjekk med en Ubuntu live CD om problemene forsvinner. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 har ikke ubuntu. har linux mint 5. hva mener du med sjekke med en live cd ? hæ ? Lenke til kommentar
Del Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Last ned og brenn en Ubuntu live CD, boot opp med CD, og se om den lader fra Ubuntu. Hvis feilen hadde vært vanlig burde den dukket opp på et enkelt søk, derfor ville jeg sjekke med standard Ubuntu før jeg gjør noe annet. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 hvorfor ubuntu når jeg har mint ? kan man se om den lader hvis man bruker live cd ? Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Har søkt litt på nettet uten å finne noe spesielt om dette. Ikke annet enn at det finnes ett og annet problem relatert til noen Lenovo-batterier, men ikke spesielt i sammenheng med Mint. Hva skjer om PC-en blir stående på når du booter opp i Mint? Slår maskinen seg av selv til slutt, eller? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 hæ hva mener du ? Lenke til kommentar
Del Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 hvorfor ubuntu når jeg har mint ?Det har jeg allerede forklart. Er du interessert i å finne problemet, eller er du ikke? Et naturlig første steg er da å sjekke om det funker med standard Ubuntu, isåfall er vi kommet et langt stykke med å lokalisere problemet, spesielt siden du bruker Mint, som faktisk bare er en remake av Ubuntu. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 skal prøve det imorgen siden jeg er på skolen nå og skal bort senere Lenke til kommentar
comicz Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Du booter ikke med noe acpi=off-parameter, f.eks.? ...for å plage deg, og sørge for at du ikke klager på forslag i samme gate igjen: Mint er fresh og styla Ubuntu med div. restricted drivers preinstallert. Fra enhver systemintressert persons synsvinkel er Mint Ubuntu. Forslaget med live-CD var forøvrig godt, en Fedora-live-CD (eller hvasomhelst) ville også avslørt om det er laptop eller din installasjon ;--) Endret 10. september 2008 av comicz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå