Gå til innhold

Nokia og FM radio

ketle

Anbefalte innlegg

Mulig at dette er et dumt spørsmål, men la gå: Jeg har aldri hatt en Nokia før, men masse SonyEricsson. SE bruker handsfreeledningen som antenne for radio. Gjør Nokia også dette? Hadde vært digg å kunne høre på radio via bluetooth headsetet mitt. Jeg vurderer sterkt å kjøpt Nokia N85 når den kommer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett hva slags mobil du har er du 100% nødt til å ha en eller annen form for antenne. FM signalene er for svake til at de kan hentes opp med en eventuell innebygget FM antenne (i motsetning til GSM). Det er tross alt en grunn til at til og med store CDspillere har en lang ekstern antenne :)

Alternativt kan du jo kjøpe en slik: http://www.symbian-freak.com/news/008/03/fm_antenna.htm

Lenke til kommentar

Ok, tenkte meg det. Jeg har prøvd å sette på "antenneledningen" (dvs handsfree-ledningen) på uten ørepropper og å kjøre på Bluetooth samtidig, men uten å klare å få radiolyd i bluetooth-headsetet på min SE k800i.

Er det noen som har testet noe lignende å Nokia N-serien og fått det til? Er glad i å høre på radio, men hadde vært en stor fordel å kunne bruke bluetooth stereoheadset og la mobil og ledning ligge i sekken.

Den antennen du linket til kan kanskje være en løsning om det er mulig å få lyden ut på bluetooth headset. Ellers så ser jeg at fri data og radio over 3G er det som anbefales.

Endret av ketle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...