Gå til innhold

det aller beste stedet å fiske i hordaland?

sharkbite

Anbefalte innlegg

jeg har vert keen på fisking siden jeg fikk min første fiskestang for ca 6år siden. Og lurer på hvor de beste fiskeplassene i hordaland er. Jeg bor ca 2min fra flesland kai, 4 min fra hjellestad brygge og har 300m til nermeste båtkai.....er det noen som kan hjelpe mer med å finne ut hvor jeg skal fiske, hva, og hvilke utstyr jeg skal fiske med? Det største jeg har fått på nermeste kai er 3kg.... men ønsker noe som 8-9 kg... alle tips er mektig verdsatt... (har ikke båt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg kjøpte meg i år en såkalt "surfstang" og sneller som man kaster 100-200grams søkker 100meter ut og da kan man bedrive dypvannsfiske etter det store ruggene i dypet uten å bruke båt. DEt viktigste med slikt fiske er at det er viktig å finne plasser der det er dyypt nærmt land og det har eg faktisk funnet like ved der du bor. Eg har kjørt i området for å se kordan eg kommer til men kanskje du vet bedre? Vet ikke ka utstyr du har men der skal det være muligheter for å få riktig store fisk som lange, brosme og torsk... og whatever som holder til i området. Ellers er det en kai helt i enden der ved flesland som det renner en liten elv/bekk og der er det nesten bestandig sjøørret. Har fått noen små sjøørret der men eg har sett flere fine fisk på rundt kiloen der og i tillegg så kommer det inn rømt oppdrettslaks.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Eg kjøpte meg i år en såkalt "surfstang" og sneller som man kaster 100-200grams søkker 100meter ut og da kan man bedrive dypvannsfiske etter det store ruggene i dypet uten å bruke båt. DEt viktigste med slikt fiske er at det er viktig å finne plasser der det er dyypt nærmt land og det har eg faktisk funnet like ved der du bor. Eg har kjørt i området for å se kordan eg kommer til men kanskje du vet bedre? Vet ikke ka utstyr du har men der skal det være muligheter for å få riktig store fisk som lange, brosme og torsk... og whatever som holder til i området. Ellers er det en kai helt i enden der ved flesland som det renner en liten elv/bekk og der er det nesten bestandig sjøørret. Har fått noen små sjøørret der men eg har sett flere fine fisk på rundt kiloen der og i tillegg så kommer det inn rømt oppdrettslaks.

På hjemmesiden til bergensportsfiskere er den oversikt som viser alle fiskevann i bergensområdet. Her kan man trykke på vannet og få opp fisketyper, tilgjengelighet osv.

På hjemmesiden til bergensportsfiskere er den oversikt som viser alle fiskevann i bergensområdet. Her kan man trykke på vannet og få opp fisketyper, tilgjengelighet osv.

Her er forøvrig en link:

www.bergensportsfiskere.no

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Ser at det er lenge siden det er skrevet på denne tråden, men men. SnowDOG er det mulig å ta en PM på hvor den elven/bekken med oppdrettslaks ligger? hadde vært fint om du merket det av på Gulesider sitt kart med en markør :) her er link til Gulesider - http://kart.gulesider.no/m/IMUPK takk :)

Endret av eple65
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...