sharkbite Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 jeg har vert keen på fisking siden jeg fikk min første fiskestang for ca 6år siden. Og lurer på hvor de beste fiskeplassene i hordaland er. Jeg bor ca 2min fra flesland kai, 4 min fra hjellestad brygge og har 300m til nermeste båtkai.....er det noen som kan hjelpe mer med å finne ut hvor jeg skal fiske, hva, og hvilke utstyr jeg skal fiske med? Det største jeg har fått på nermeste kai er 3kg.... men ønsker noe som 8-9 kg... alle tips er mektig verdsatt... (har ikke båt) Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Eg kjøpte meg i år en såkalt "surfstang" og sneller som man kaster 100-200grams søkker 100meter ut og da kan man bedrive dypvannsfiske etter det store ruggene i dypet uten å bruke båt. DEt viktigste med slikt fiske er at det er viktig å finne plasser der det er dyypt nærmt land og det har eg faktisk funnet like ved der du bor. Eg har kjørt i området for å se kordan eg kommer til men kanskje du vet bedre? Vet ikke ka utstyr du har men der skal det være muligheter for å få riktig store fisk som lange, brosme og torsk... og whatever som holder til i området. Ellers er det en kai helt i enden der ved flesland som det renner en liten elv/bekk og der er det nesten bestandig sjøørret. Har fått noen små sjøørret der men eg har sett flere fine fisk på rundt kiloen der og i tillegg så kommer det inn rømt oppdrettslaks. Lenke til kommentar
Fiskeren Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Eg kjøpte meg i år en såkalt "surfstang" og sneller som man kaster 100-200grams søkker 100meter ut og da kan man bedrive dypvannsfiske etter det store ruggene i dypet uten å bruke båt. DEt viktigste med slikt fiske er at det er viktig å finne plasser der det er dyypt nærmt land og det har eg faktisk funnet like ved der du bor. Eg har kjørt i området for å se kordan eg kommer til men kanskje du vet bedre? Vet ikke ka utstyr du har men der skal det være muligheter for å få riktig store fisk som lange, brosme og torsk... og whatever som holder til i området. Ellers er det en kai helt i enden der ved flesland som det renner en liten elv/bekk og der er det nesten bestandig sjøørret. Har fått noen små sjøørret der men eg har sett flere fine fisk på rundt kiloen der og i tillegg så kommer det inn rømt oppdrettslaks. På hjemmesiden til bergensportsfiskere er den oversikt som viser alle fiskevann i bergensområdet. Her kan man trykke på vannet og få opp fisketyper, tilgjengelighet osv. Eg kjøpte meg i år en såkalt "surfstang" og sneller som man kaster 100-200grams søkker 100meter ut og da kan man bedrive dypvannsfiske etter det store ruggene i dypet uten å bruke båt. DEt viktigste med slikt fiske er at det er viktig å finne plasser der det er dyypt nærmt land og det har eg faktisk funnet like ved der du bor. Eg har kjørt i området for å se kordan eg kommer til men kanskje du vet bedre? Vet ikke ka utstyr du har men der skal det være muligheter for å få riktig store fisk som lange, brosme og torsk... og whatever som holder til i området. Ellers er det en kai helt i enden der ved flesland som det renner en liten elv/bekk og der er det nesten bestandig sjøørret. Har fått noen små sjøørret der men eg har sett flere fine fisk på rundt kiloen der og i tillegg så kommer det inn rømt oppdrettslaks. På hjemmesiden til bergensportsfiskere er den oversikt som viser alle fiskevann i bergensområdet. Her kan man trykke på vannet og få opp fisketyper, tilgjengelighet osv. Her er forøvrig en link: www.bergensportsfiskere.no Lenke til kommentar
Ubrilium Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 (endret) Eg kjøpte meg i år en såkalt "surfstang" og sneller som man kaster 100-200grams søkker 100meter ut og da kan man bedrive dypvannsfiske etter det store ruggene i dypet uten å bruke båt. DEt viktigste med slikt fiske er at det er viktig å finne plasser der det er dyypt nærmt land og det har eg faktisk funnet like ved der du bor. Eg har kjørt i området for å se kordan eg kommer til men kanskje du vet bedre? Vet ikke ka utstyr du har men der skal det være muligheter for å få riktig store fisk som lange, brosme og torsk... og whatever som holder til i området. Ellers er det en kai helt i enden der ved flesland som det renner en liten elv/bekk og der er det nesten bestandig sjøørret. Har fått noen små sjøørret der men eg har sett flere fine fisk på rundt kiloen der og i tillegg så kommer det inn rømt oppdrettslaks. Ser at det er lenge siden det er skrevet på denne tråden, men men. SnowDOG er det mulig å ta en PM på hvor den elven/bekken med oppdrettslaks ligger? hadde vært fint om du merket det av på Gulesider sitt kart med en markør her er link til Gulesider - http://kart.gulesider.no/m/IMUPK takk Endret 1. august 2010 av eple65 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå