Gå til innhold

Ubunutu liker ikke kvm-switch. Skjermen blir difus

cyclo

Anbefalte innlegg

Sitter her med et veldig rart problem. Dersom jeg kobler skjermen direkte til PC-en som kjører ubuntu og trykker Auto i valget i menyen på selve skjermen ser alt fint ut. Dersom jeg kobler til via KVM-switch og gjør det samme blir skjermen difus og litt "ufokusert". Den andre maskinen på KVM-swithcen kjører debian og har ikke dette problemet. Noen som har noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også hatt trøbbel med Ubuntu og KVM. Da jeg kjørte skjermen min gjennom en KMV-switch fant ikke X riktig oppløsning under oppstart, så den satt den til 1024x768 eller kanskje lavere. Jeg hadde heller ikke mulighet til å velge den riktige oppløsningen. Hvis jeg startet opp uten KVM-switchen og deretter koblet den mellom PC og skjerm hadde jeg riktig oppløsning hele tiden, og kunne skru den opp og ned akkurat som jeg ville. Skjermen er koblet til via VGA.

Så kanskje Ubuntu er litt fintfølende for sånt. Jeg tror DSL klarte seg bra gjennom KVM-switchen.

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

endrebjo: Hadde nøyaktig samme problem som du beskriver. Årsaken til det er at kvm switchen dreper ddc/ci informasjonen, slik at ubuntu aldri får bekskjed fra skjermen hva den takler.

huf: clas ohlson greie.

Men den fungerer fint med både xp, debian og knopix

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...