JuC1y Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Hei, vi har i oppgave å forklare hva Helt og Antihelt er... jeg har prøvd å finne men finner ikke noe spessielt, alle har forskjellige definisjoner på det... så jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg... Hva legger dere i begrepet Helt og Antihelt? Og har dere noen tips om noen sakprosa og skjønnlitterære tekster som er fra gammel tid og nyeretid som har med helt og antihelt teamet å gøre? Håper dere kan hjelpe meg EDIT: Beklager det med stor bokstav foran hvert ord Endret 8. september 2008 av Sepirose Lenke til kommentar
Stones_ Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Hvorfor skriver du med stor bokstav i begynnelsen av hvert ord? Hva en helt er håper jeg virkelig ikke jeg må forklare til deg, men antihelten er ofte den som står i mosetning til helten. Kontrasten, det motsatte. Ofte "skurken". Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg kan gi deg et tips som vil øke kvalitet på oppgaven uansett hvor dårlig den måtte være - Ikke begynn hvert jævla ord med stor bokstav. Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) "The Antihero is someone with some of the qualities of a villain, up to and including brutality, cynicism, and ruthlessness, but with the soul or motivations of a more conventional Hero." Dette er garantert før din tid men, Dirty Harry er en antihelt i den forstand at han benytter seg av umoralske virkemidler (f.eks vold), for å oppnå positive resultater. Dette gjelder forresten de fleste "heltene" du ser på filmer i dag. De er egentlig antihelter. De har en mye mer interessant historie enn de klassiske heltene som bare gjør gode ting hele tiden. Endret 8. september 2008 av DrPhlux Lenke til kommentar
Påli Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 En antihelt er en viktig person i en handling, som regel hovedpersonen, som mangler en eller flere av de egenskapene som en tradisjonell helt har, f.eks. mot, styrke, måtehold, kjærlighet, godhet og/eller evnen til å dømme rettferdig. En antihelt kan også karakteriseres ved hans bruk av uheroiske metoder for å nå fram til et mål. Han kan f.eks. gå inn for tortur av "de onde" for å få oppfylt et "godt" mål. Jack Bauer fra TV-serien 24 og Dexter Morgan fra TV-serien Dexter er eksempler på antihelter. I visse sammenhenger er det lettere for mottakeren å identifisere seg med antihelter enn de tradisjonelle heltene. En antihelt kan også betegnes noen ganger til: En som avvisende til anvisninger når helten i den evt. historien viser seg. det er min mening om hva en antihelt er Lenke til kommentar
thatawsomedude Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 rett fra wikipedia ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå