Fylliksen Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Vet ikke om dette er rette forum for å spørre om dette her, men kom fram til at dette var det beste alternativet. Evt måtte et vel vært hus og hage el økonomi....? Hvis en moderator har en bedre kategori å sette denne i må han gjerne gjøre det. Jeg vil gjerne flytte snart, og da helst sammen med en el to andre. Er det en internettside der jeg kan søke etter noen å flytte sammen med? De sidene jeg har kommet over er det bare annonser for folk som ser etter leilighet. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg skjønner ikke helt problemet: Dersom du har en leilighet som du skal bo i og leie ut til andre må du vel avertere som utleier og se hvem du vil ha boende fra de som kommer på visning. Dersom du har lyst å bo sammen med noen så er det vel bare å flytte inn et sted det bor folk, evt å få den som leier ut til å avertere etter folk som kan flytte inn sammen med deg. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Søk på kollektiv på boligannonser. Lenke til kommentar
Fylliksen Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Sorry at jeg var uklar. Skal prøve å forklare det bedre: Jeg vil nå flytte ut fra han jeg bor med, og vil gjerne bo sammen med en el to andre i en leilighet. På nettet er det mange bra 3-4 roms leiligheter til overkommelige priser, men da må jeg finne noen å bo sammen med i de. På finn.no og hybel.no er det bare enten annonser med leiligheter/hybler ol. til utleie, ellers så er det folk som ser etter et sted å bo. Ingen ser etter noen de kan finne en leilighet sammen med. Det er det jeg er ute etter. Det er jo så klart en og annen annonse der de søker en person eller to til et kollektiv, men det er ikke mange av leilighetene. Capice? Endret 8. september 2008 av audunk Lenke til kommentar
twisted_ Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Noe merkelig problemstilling, men du skal starte på scratch med et menneske, ikke flytte inn et sted hvor det allerede bor noen? Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 På finn.no(i hvert fall) har jeg kommet over flere annonser hvor folk søker etter en til å leie et rom i et kollektiv som allerede eksisterer. Funker ikke det? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Eller er planen din å kjøpe en leilighet sammen med 1-2 ukjente personer? Det høres ikke ut som en god ide i tilfelle. Du ser nok av folk som tror de er glade i hverandre som kjøper leiligheter sammen og får store problemer, jeg hadde aldri tord å kjøpe sammen med ukjnte (hvis det er det du mener). Endret 9. september 2008 av Ekko Lenke til kommentar
Fylliksen Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Noe merkelig problemstilling, men du skal starte på scratch med et menneske, ikke flytte inn et sted hvor det allerede bor noen? Ja jeg vil gjerne finne en el to personer som også er på utkikk etter leilighet som jeg kan flytte sammen med i en tom leilighet. På finn.no(i hvert fall) har jeg kommet over flere annonser hvor folk søker etter en til å leie et rom i et kollektiv som allerede eksisterer. Funker ikke det? Joda,det funker, men utvalget av tomme 3-4 roms leiligheter er mye større enn de som søker etter en person til i et allerede etablert kollektiv. Det er derfor jeg ser etter et sted der man kan søke etter andre å flytte sammen med. Eller er planen din å kjøpe en leilighet sammen med 1-2 ukjente personer? Det høres ikke ut som en god ide i tilfelle. Du ser nok av folk som tror de er glade i hverandre som kjøper leiligheter sammen og får store problemer, jeg hadde aldri tord å kjøpe sammen med ukjnte (hvis det er det du mener). Nei, ikke kjøpe, men leie. Lenke til kommentar
twisted_ Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Blir vanskelig å finne noen, det er jo utvilsomt litt sært. Er det dårlig med kollektiver som mangler en beboer der du bor? Lenke til kommentar
Fylliksen Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Sært og sært, fru twisted..... Tror hybel.no eller en annen side hadde en sånn funksjon før. Er snakk om oslo, så noen kollektiver er det da, men det er fortsatt mange flere tomme leiligheter som er interessante. Er så veldig varierende standard på kollektivene også, og jeg vil bo på et bra sted. Lenke til kommentar
twisted_ Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Det er sært fordi de færreste våger å etablere et kollektiv med villt fremmede mennesker, mens du har dette som førstevalg. Jeg har sett et par sånne annonser i Aftenposten, og du kan vel legge inn en annonse selv. Lenke til kommentar
Fylliksen Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Greit nok, du syns det er sært, jeg syns ikke det er sært . Men aftenposten ja, takk for tipset, skal sjekke det ut Lenke til kommentar
freerun Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Etablere kollektiv fra med helt nye mennesker fra start høres ut som litt mye arbeid. Men du kan jo høre med Sio. Studentsamskipnaden i oslo, hvis du er student da. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Hva med høre blant venner og kjente? Kanskje de kjenner noen igjen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå