Gå til innhold

MS var klar over problemet med xbox 360 før lansering

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Nå var det ikke jeg som valgte MS sin forretnings stratigi, men det virker da klinkende klart at de ønsket å lansere før konkurrentene sine, og dette gjorde de på bekostning av hw kvaliteten. Vant de salg på dette? Ja, det gjorde de nok da mange ikke ønsket å vente på Sony's konsoll. Men hvem vet, kanskje de hadde fått solgt like mange konsoller om de hadde valgt å vente noen måneder mens de forbedret hw kvaliteten. Men tror vel ærlig talt at ms tjente mer salg på å lansere tidligere, men er dette rett mot forbruker? Burde alle firmaer gjør det samme? Lansere produktetene før de er klare bare for å være på markedet før at konkurrentene er klare med deres produkter? Vet ikke hva som er verst, å skrive fanboy innlegg mot den konsollen man selv ikke har, eller å lese alt som blir skrevet om "din" konsoll som er negativt som fanboy vrøvl.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes at dem burde ordnet en tilbakekallings-program av hardwaren.

f.eks. at all some hadde kjøpt xbox før Falcon-modellen burde fått byttet ut hardwaren når dem ønsket dem, med en ny modell uten design-feil på hardwaren, som MS innrømmet når dem 'frikjente' fabrikantene. :-/

Slik at folk kunne byttet når dem ikke hadde noe spill, istedenfor å måtte vente på de røde lysene som kanskje kommer når spillet du har ventet på hele tiden kommer.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Nå var det ikke jeg som valgte MS sin forretnings stratigi, men det virker da klinkende klart at de ønsket å lansere før konkurrentene sine, og dette gjorde de på bekostning av hw kvaliteten. Vant de salg på dette? Ja, det gjorde de nok da mange ikke ønsket å vente på Sony's konsoll. Men hvem vet, kanskje de hadde fått solgt like mange konsoller om de hadde valgt å vente noen måneder mens de forbedret hw kvaliteten. Men tror vel ærlig talt at ms tjente mer salg på å lansere tidligere, men er dette rett mot forbruker? Burde alle firmaer gjør det samme? Lansere produktetene før de er klare bare for å være på markedet før at konkurrentene er klare med deres produkter? Vet ikke hva som er verst, å skrive fanboy innlegg mot den konsollen man selv ikke har, eller å lese alt som blir skrevet om "din" konsoll som er negativt som fanboy vrøvl.

Det er vel ingen som har avfeid nagativitet mot respekterendes konsoll som "fanboy vrøvl", fra andre siden. Men det stilles spørsmål bak intensjonene til vedkommende, som helt klart har påpekt hvor ens standpunkt står, og gang på gang benytter tiden, som en forkynner for "viktigi" nagativ informasjon til fordummende Xbox fans, som sårt trenger å vite det faktum alle oppegående folk her inne allerede vet.

Nøytraliteten din forsvant vel:"Det er et problem som ikke er et problem lengre... Eller for å si det på en annen måte... MS lurte dere forbrukere til å kjøpe et produkt, som de visste hadde et problem, men som de ikke gadd å gjøre noe med, bare for å suge pengene ut av lommenene deres, og drite i dere forbrukere som en masse.Disskuter hva dere synest om dette. Var dette akseptabelt av et stort konsern, og noe vi kan tillatte i fremtiden?"

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar

Et interessant spørsmål som trådstarter stiller. Godt mulig MS mente at de måtte lanserere på det tidspunktet for å få forspranget på Sony og Nintendo, men konsekvensen har jo vært ganske stor frustrasjon for de som berøres av MS sitt "slurv". Det blir selvfølgelig mye synsing, men jeg tror kanskje at i det lange løp har MS skutt seg selv i foten ved å ikke fikse dette problemet ved lansering. Xbox 360 har utvilsomt et rykte på seg for å være ustabil, og når man skal ut med en del tusen for en konsoll vil jeg tro at mange føler seg mer trygg på en PS3 som den mest solide konsollpakken. Selv om MS har gjort mye for å rette opp i skaden så vil jeg tro det er vanskelig å bli helt kvitt stempelet av en konsoll med høy feilprosent.

Lenke til kommentar

Det er vel ingen som har avfeid nagativitet mot respekterendes konsoll som "fanboy vrøvl", fra andre siden. Men det stilles spørsmål bak intensjonene til vedkommende, som helt klart har påpekt hvor ens standpunkt står, og gang på gang benytter tiden, som en forkynner for "viktigi" nagativ informasjon til fordummende Xbox fans, som sårt trenger å vite det faktum alle oppegående folk her inne allerede vet.

Nøytraliteten din forsvant vel:"Det er et problem som ikke er et problem lengre... Eller for å si det på en annen måte... MS lurte dere forbrukere til å kjøpe et produkt, som de visste hadde et problem, men som de ikke gadd å gjøre noe med, bare for å suge pengene ut av lommenene deres, og drite i dere forbrukere som en masse.Disskuter hva dere synest om dette. Var dette akseptabelt av et stort konsern, og noe vi kan tillatte i fremtiden?"

problemet som ikke er et problem lengre, eller for å si det slikt, xbox 360 hadde en dårlige hw kvalitet og høy failure rate, men har det ikke lengre. Snakk om å lese det man ønsker å lese.

Lenke til kommentar

problemet som ikke er et problem lengre, eller for å si det slikt, xbox 360 hadde en dårlige hw kvalitet og høy failure rate, men har det ikke lengre. Snakk om å lese det man ønsker å lese.

Nei. Igjen, så vrir du fullstendig på hva det faktiske faktum er. "Et problem som ikke er et problem lengre, grunnet en HW feil Microsoft allerede visste om ved release dato, men som de bevisst valgte å overse, i henhold til deres egne interesser, hvor de kan tjene mest/selge mest, med en feil, på forbrukerens bekostning.

Med andre ord sier du.. MS lurte dere til å kjøpe et produkt som i utgangspunktet var deffekt, uten å informere dere om feilen i produktet, og hva som kan evt. Oppstå som følger av feilen (RROD), bare for å bli den ledende markedsgiganten innenfor denne gennerasjonenes spill-konsoller. Hva synest dere om dette?? Akseptere dere dette i fremtiden.

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar
Smarte var dei og, med å ta seg av reperasjonane sjølve. På den måten kan dei halde korta tett til brystet når det gjelder den faktiske feilraten.

Nå er dette på ingen måte spesielt for MS. Sony, Nintendo, Dell, Acer...

Nja, både Wii og PS3'en min har vore på reperasjon. Begge vart levert inn der dei vart kjøpt og ikkje sendt direkte. Burde vel spesifisert det litt nøyare. Men legg ein godviljen til så er det rart kva ein kan forstå.

Endret av Belzebob
Lenke til kommentar
Nei. Igjen, så vrir du fullstendig på hva det faktiske faktum er. "Et problem som ikke er et problem lengre, grunnet en HW feil Microsoft allerede visste om ved release dato, men som de bevisst valgte å overse, i henhold til deres egne interesser, hvor de kan tjene mest/selge mest, med en feil, på forbrukerens bekostning.

Med andre ord sier du.. MS lurte dere til å kjøpe et produkt som i utgangspunktet var deffekt, uten å informere dere om feilen i produktet, og hva som kan evt. Oppstå som følger av feilen (RROD), bare for å bli den ledende markedsgiganten innenfor denne gennerasjonenes spill-konsoller. Hva synest dere om dette?? Akseptere dere dette i fremtiden.

Ja, det kan godt hende at du TROR at det var det jeg mente med den setningen, men det var det ikke. Men du stiller jo ett godt spørsmål. Lurte MS kundene når de lanserte ett produkt de viste ikke holdt mål når det kommer til hw kvalitet? Og det er jo det jeg ville at vi skulle diskutere, men i stedet diskuterer dere intensjonene mine. Hvorfor ikke være bedre enn meg å ignorere trolling min og heller diskutere saken?

Lenke til kommentar
Jeg ville ikke ha snakket, har levert 2 PS3er på 1 år, mens 360 er jeg på den 3 etter 3år, så ikke kom her og troll :p hahaha

Venter på min eller en helt ny PS3, først røk 60GB etter ca 1 år og 40GBen kjøpte jeg i juni 2008 og den røk 24juli 2008, ca 1 måneds bruk, huffameg!!

Ja, Sony har også hatt sine problemer med Ps3. Har en kompis som også har hatt det problemet med at Blu-Ray spilleren ikke tar platene. Men du har virkelig vært uheldig :p

Men så valgte også Sony å vente med lanseringen på grunn av problemer med Blu-Ray laseren. Burde de kanskje heller ha lansert å tatt problemene i etterkant slik Ms gjorde?

PS. Det bør da gå ann å diskutere dette uten å ty til gamle fanboy metoder? Poenget var ikke å trolle.

Men så kødder jeg bare da!! Er i sånn køddehumør idag :p

Ja jeg er en av dem som har jævla uflaks vel og merke, begge konsoller har sine feil

Men mine feil er ikke av den sorten, min første lagde kladdemerker på spillene og gjorde dem uleselige, neste PS3 gjorde att når det skjedde mye på skjermen så begynner det å blinke, akkurat som grafikken forsvinner og kommer fram igjen:p

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva som er værst av to følgende scenarioer. Att MS fremskyndet sin konsoll selv om den hadde påvisselige feil og hvis uhellet skulle være ut så får du en ny rimelig fort men hvis man var kjapt ut og kjøpte en 60 gb PS3 som ikke produseres lengre så må du vente i flere mnd hvis du ønsker å få tilbake samme varen som du kjøpte.

MS har vært kortenkte men det har også Sony men å stoppe salget av en konsoll som mange har kjøpt men kanskje ikke får tilbake.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hva som er værst av to følgende scenarioer. Att MS fremskyndet sin konsoll selv om den hadde påvisselige feil og hvis uhellet skulle være ut så får du en ny rimelig fort men hvis man var kjapt ut og kjøpte en 60 gb PS3 som ikke produseres lengre så må du vente i flere mnd hvis du ønsker å få tilbake samme varen som du kjøpte.

MS har vært kortenkte men det har også Sony men å stoppe salget av en konsoll som mange har kjøpt men kanskje ikke får tilbake.

Ja akkurat det er skuffende av Sony. OM min 60gb(250gb) går i stykker så vil jeg selvfølgelig ha en konsoll med ps2 bc tilbake!

Lenke til kommentar

Nå får man som oftest valget av å få en 40gb tilbake, oppheve kjøpet eller vente på rep. av 60gb.

Hvis xboxen må på rep er ditt eneste valg å vente.

Ingen tvil om hva som er det værste scenarioet.

Lenke til kommentar
Nå har heldigvis MS ryddet opp i sakene og i senere tid er det blitt mye bedre. Men i følge denne artikkelen på eurogamer.net så var failure raten på fabrikken, altså de konsollene som ble produsert til launch 68%. Altså 68% av konsollene måtte repareres/forkastes før de i det hele tatt forlot fabrikken. Så da sier det seg selv at det måtte bli enormt mye retur når folk begynt å bruke konsollene sine hjemme.

..........snipp sitater....

Men uansett så har MS nå ryddet opp. De gav amerikanerene, som kjøper flestparten av xbox 360'ene, lengre garantitid. De har også gjort flere endringer av hw i xbox 360 slik at dette nå ikke er noe stort problem lengre. Og om man ser på spillkjøp listene rundt om i verden så har de fleste xbox 360 eieren tilgitt MS for gamle synder, selv om det er klart at MS nok hadde fått solgt flere xbox 360'er hadde det ikke vært for hw problemet.

Men var det rett av MS å lansere med ett produkt som var i så dårlig stand? Burde de ha ventet 3-4 måneder mens endringer ble satt i verk? I forhold til kjøperene så burde de det, mener jeg, men i forhold til krigen mot nintendo og sony så var det kanskje smart av MS å lansere når de gjorde.

Interessant dette. Hvis, jeg sier HVIS, det faktisk var slik at MS hadde full oversikt over disse problemene ved launch, så synes jeg i prinsippet det var feil lansere.

Men som ren egoist er jeg glad de gjorde det. Jeg kjøpte 360 ved launch og den ga meg haugevis av gode spilletimer de første månendene som jeg ville gått glipp av ved utsatt launch. I tillegg er jeg redd det kunne skadet spillutviklernes lyst til å satse på 360 i starten, og det ville også vært synd. Den tidlige launchen skaffet de et grep i markedet og blant utviklere som kunne blitt svakere hvis de hadde lansert tettere opp til PS3. Så noen ganger blir galt "riktig" på en måte.

Men i et enkelt "riktig eller galt" spørsmål så er svaret opplagt for meg. Ingen launch på det tidspunktet.

Lenke til kommentar
Hvis dette er sant finner jeg det motbydelig fra MS sin side. Å bevisst selge varer som sannsynligvis er defekt, er en utilgivelig handling i mine øyne.

MS opererte vel strengt tatt bare som de alltid har gjort, med tanke på at de i all hovedsak er en software-utvikler (i.e. "get the shit out the door and patch the flaws later", jfr. Service Packs og oppdateringer til diverse varianter av Windows). MS var vel også for så vidt nesten nødt til å få et forsprang på Sony og Nintendo for å sikre seg en solid posisjon i markedet denne gangen, slik at de unngikk samme smellen som i forrige generasjon.

Lenke til kommentar

Hvis artikkelen er riktig så viser den hvor desperate MS var med tanke på å lansere Xbox360 før PS3.

Hvis jeg husker riktig så hadde Sony på den tiden Xbox360 ble lansert (altså solgt i butikkene) fortsatt en lanserings dato som bare var 3-4måneder bak Xbox360. Hadde MS visst at PS3 skulle ende opp med og bli lansert omtrent et år etter Xbox360 hadde de nok rettet opp feilen for den retur ordningen deres var dyr. Sendte min Core til Tyskland i fjor og da var fraktprisen for MS nesten like høy som utsalgs prisen på Elkjøp.

For å rette et spørsmål tilbake til trådstarter. Valgte Sony riktig strategi når de holdt tilbake PS3 på grunn av feil med Cell og Blu-ray?

Ikke vet jeg svaret, men for de som skal kjøpe konsoll i dag spiller alt dette liten rolle

Lenke til kommentar
Hvis artikkelen er riktig så viser den hvor desperate MS var med tanke på å lansere Xbox360 før PS3.

Hvis jeg husker riktig så hadde Sony på den tiden Xbox360 ble lansert (altså solgt i butikkene) fortsatt en lanserings dato som bare var 3-4måneder bak Xbox360. Hadde MS visst at PS3 skulle ende opp med og bli lansert omtrent et år etter Xbox360 hadde de nok rettet opp feilen for den retur ordningen deres var dyr. Sendte min Core til Tyskland i fjor og da var fraktprisen for MS nesten like høy som utsalgs prisen på Elkjøp.

For å rette et spørsmål tilbake til trådstarter. Valgte Sony riktig strategi når de holdt tilbake PS3 på grunn av feil med Cell og Blu-ray?

Ikke vet jeg svaret, men for de som skal kjøpe konsoll i dag spiller alt dette liten rolle

Var vel aldri noe problem med CELL, problemet var dårlig laser dioder til Blu-Ray spillern. De klarte rett å slett ikke å produsere nok lasere/linser som fungerte tilfredstillende. Derfor var de vel rett å slett tvunget til å utsette lanseringen. Hvem vet om ikke Sony ville ha gjort som MS? Kan godt hende det, dette er tross alt selskaper som tenker $$$$$$ 24/7/365.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...