Gå til innhold

SB Audigy - har mista install cden!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

men jeg har seff prøvd det driverne jeg lastet ned fra creative.com sier at den ikke finner noe creative lydkort på sytemet mitt, og på siden dems står det "Note: The install cd must be installed first before installing these drivers!"

det sjekka jeg og prøvde flere forskjellige men det gikk ikke... så derfor: gidder noen å brenne det og sende den? og nei, windows finner heller ikke noen drivere... jeg kjører windows xp pro... :shrug:

Lenke til kommentar
men jeg har seff prøvd det driverne jeg lastet ned fra creative.com sier at den ikke finner noe creative lydkort på sytemet mitt, og på siden dems står det "Note: The install cd must be installed first before installing these drivers!"

det sjekka jeg og prøvde flere forskjellige men det gikk ikke... så derfor: gidder noen å brenne det og sende den? og nei, windows finner heller ikke noen drivere... jeg kjører windows xp pro...  :shrug:

Prosit?? :roll:

Lenke til kommentar

Det var da leit. Men har du prøvd din venn Google? 'audigy download "driver cd"' gav meg følgende treff:

http://www.softnews.ro/public/cat/13/1/2/1.../13-1-2-6.shtml

377MB. Jeez. Håper du ikke betaler per tellerskritt.

Lenke til kommentar
jaja... den fra sofftnews.ro fungerte ikke den heller... men nå har jeg hvertfall fått en til å brenne den orginale cden og det BØR funke...

:D

Hei,

Fikk den CD-ewn til å virke:

"For those of you who are unable to, or can`t afford to buy the CD we`ve found a direct link to download the Compaq Complete CD which will work. Just extract the downloaded exe to any directory delete the CToem.cfg from "audiosetup directory" you now have an official "Creative Full Version CD". Burn if you wish or just run setup to install."

Har slettet den ovenfor nevnte fil og DET VIRKET. :p

Staljin

Lenke til kommentar

Litt dumt det opplegget Creative har begynt med (var ikke sånn i gode gamle SB-live-tiden såvidt jeg husker). Hadde samme problem selv for litt siden - at driverne ikke lar seg installere før de fra original-CD'en er lagt inn - men etter litt roting i kjeller'n fant jeg Audigy-CD'en.

Brenner stort sett aldri noe til CD selv og er så vant til at alt av upgrades / drivere finnes på nett (og nesten alltid er nyere enn det som følger med på CD...) så jeg er ikke spesielt nøye med hva jeg gjør med originale driver-CD'er.

De burde da strengt tatt la alt være tilgjengelig online, er ikke noe av det på CD'en som er noe å rope hurra for akkurat, og kortet har man jo kjøpt. Det har kanskje med rettigheter til 3.parts software på CD'en eller noe å gjøre, men uansett så er det en teit løsning siden jeg ikke er interessert i det andre rælet på CD'en men bare driverne.

:shrug:

Lenke til kommentar
du kunne jo bare ha extractet driveroppdateringen og så brukt driverne manuelt tror jeg, ellers kunne du brukt kxproject

Hei,

Har selv vært i "online chat" kunde støtte hos Creative og fikk beskjed om at de drivere som er på nettet er bare en oppdatering og at det ikke gikk å installere de aleine uten original CD (selv om jeg informerte fyren at jeg har extraktet drivere og instalert manualt).

Ikke vet jeg: :shrug:

Staljin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...