Gå til innhold

lysregulerte fotgjengerfelt(hemmelig knapp)

Drogin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veit at det er knapp under på de aller fleste boksene i Drammen, hvor jeg aldri har trykket på noe annet enn den under siden jeg fant det ut for noen år siden. Merker ikke noen forskjell, men skal visstnok være tilrettelagt for handicappede, slik at det er grønt lys ørlite lenger.

Lenke til kommentar
Veit at det er knapp under på de aller fleste boksene i Drammen, hvor jeg aldri har trykket på noe annet enn den under siden jeg fant det ut for noen år siden. Merker ikke noen forskjell, men skal visstnok være tilrettelagt for handicappede, slik at det er grønt lys ørlite lenger.

Jeg har drevet og forsket på bokser jeg har brukt i Trondheim. Nå har jeg vært borti fire ulike typer bokser, og ingen av dem har knapp under. Så det kommer nok an på hvor du bor.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Har en liten teori om at knappen under er for rullestolbrukere. Hvis man må trykke på en knapp med en kraft rettet vannrett vil man skubbe stolen ut av posisjon. En knapp for å trykke oppover eller nedover vil gjøre det enklere å kontrollere stolen mens man trykker.

Kan det være derfor tro....??

Lenke til kommentar

Jeg prøvde på en i Oslo, det funka :D

Men så prøvde jeg på en annen, og den hadde ikke...så det er bare noen som har.

Spesielt ved større kryss tror jeg.

Jeg vet ikke om det er noen KNAPP som er på undersiden..har ikke sett på undersiden for å være ærlig.

Men jeg mistenker at det er en sensor eller noe, kanskje..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Vet at på noen slike bokser i USA så er det en kode (eks. 5 korte, 2 lange, 2 korte, 1 lang, e.l) du kan trykke inn for at alle lysene blir røde.

Vet ikke om det er noe lignende i norge og om denne underknappen kan ha noe med det å gjøre?

Har du en kilde på det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...