Drogin Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Hei! Mange lysregulerte fotgjengerfelt, har sånn trykknapp. Trykker man på den blir det etter en stund grønt, og du kan gå trygt over veien. Det mange ikke vet er at det mange steder skjuler seg en ANNEN slik knapp på UNDERSIDEN av trykkeboksen, ute av syne for de fleste som er over 30cm høye. Dette er ukjent for veldig mange.. og jeg lurer, HVA er egentlig denne knappen til? Hvorfor holder det ikke med den som alle vet om? Jeg mener...alle kan jo nå opp til den "vanlige". Endret 8. september 2008 av Drogin Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Rullestolbrukere kanskje? Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Har tenkt på det...men om jeg hadde vært rullestolbruker, tror jeg fint jeg hadde rukket opp til den andre knappen(Det er jo ikke mange centimeterne som skiller dem). Lenke til kommentar
ca119 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Da jeg var i Glasgow forleden kom jeg også bort i sånn slags kjegle under bryterboksen. Fant ut at den begynte å snu om det ble grønt lys. Er det for Blinde? Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Det siste jeg har hørt er at om man trykker på knappen under, stanses først trafikken i den første veien, og så i den neste, hvis det er mer enn 1 vei du skal krysse...sånn at du kan gå over hele uten å måtte trykke på flere knapper, pluss at du har grønt lys litt lenger enn vanlig. Noen som kan bekrefte dette? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Må testes snarest. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Må testes snarest. Må det? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Må testes snarest. Må det? Hvorfor skulle det ikke det? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Må testes snarest. Må det? Hvorfor skulle det ikke det? Hvorfor skulle det? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Må testes snarest. Må det? Hvorfor skulle det ikke det? Hvorfor skulle det? Hemmelige knapper kan ikke forbli hemmelig. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Noen som har testet? Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Gjelder dette for de med "touch-knapp", eller for de eldre med rundt knapp som må presses inn? Hvis jeg orker, så kan jeg løpe ut å sjekke edit: da har jeg vært ute på tokt. Eneste lysregulerte fotgjengerfeltet i nærområdet er av denne typen ("touch-knapp"): Undersiden ser slik ut: Oversiden: Ikke så mye spennende her.. Vet at det er andre typer i Oslo sentrum, så jeg skal være på utkikk til helga Endret 10. september 2008 av raid2 Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Må testes snarest. Må det? Hvorfor skulle det ikke det? Hvorfor skulle det? Hemmelige knapper kan ikke forbli hemmelig. Sant sant Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Ser ikke ut som en knapp på undersiden raid2. Du fikk ikke testet om den var trykkfølsom (noe skjedde hvis du trykte på den)? Ellers mistenker jeg at "knapp på undersiden" er en vandrehistorie, eventuelt ikke relatert til trafikklys som er i bruk i Norge i dag. Endret 10. september 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Oh my, dette var greier, skal ta en titt på det her selv i morgen! Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Ser ikke ut som en knapp på undersiden raid2. Du fikk ikke testet om den var trykkfølsom (noe skjedde hvis du trykte på den)? Ellers mistenker jeg at "knapp på undersiden" er en vandrehistorie, eventuelt ikke relatert til trafikklys som er i bruk i Norge i dag. Forsøkte å trykke både under og over, uten resultat. Men som sagt, det henger fortsatt igjen eldre "bokser" rundtomkring, så de kan det jo være noe på. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Forsøkte å trykke både under og over, uten resultat. Men som sagt, det henger fortsatt igjen eldre "bokser" rundtomkring, så de kan det jo være noe på. Neppe. EDIT: Hvis noen skulle lure, tingesten på nederste bildet er en skrue, ikke en knapp. Det går ikke an å trykke på den. Endret 10. september 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Æsj, så kjedelig.. Men, jeg gir ikke opp, jeg er skråsikker på at det finnes enda en type boks der ute Neste steg blir vel å gå rundt med skrutrekker og skru de opp for å se hva som er inni? Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Jeg har brukt knapper på undersiden ved flere anledninger. Det er enkelte av touch-systemene som har dette. Jeg har aldri studert hvordan den ser ut, men jeg har hatt suksess med å trykke på den. Alt fungerte som normalt. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Æsj, så kjedelig.. Men, jeg gir ikke opp, jeg er skråsikker på at det finnes enda en type boks der ute Det finnes en type til Har en som er anderledes ett stykke fra her jeg bor. Kan se om jeg får kommet meg ned der en dag og tatt noen bilder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå