Gå til innhold

Forstyrrelser på tv skjerm

tommysk

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Har problemer med forstyrrelser på Tv skjerm (Sony trinatron). Har koblet opp pc til TV via S utgangen på TV kortet mitt (Ati rage fury pro/xpert 2000 pro). Bildet blir svært så bra på pc skjemen når jeg viser pc skjerm og tv skjerm samtidig. Men tv bildet blir kornete med flimmer, og fargene drar seg ut. Snø på skjermen og striper kan oppstå. Har prøvd å koble ut pc skjerm og vist bare tv men det hjelper ikke. Har også prøvd å reinstalere drivere men det hjalp ikke. Dette er et problem som oppstår tidvis, ofte er bildet på tv skjerm klart og tydelig (Faktisk svært så bra til å være tv!)

Har lite peiling på dette selv, er det noen som kan hjelpe meg???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har vel noe av det samme problemet, får linjer som glir ut når jeg viser film som har over 640x480 oppløsning i fullscreen på tven min. Skjønner ikke helt hva det kan være. Bildet er helt klart når jeg viser vanlig skjermbilde. Har ikke hatt dette problemet før, men jeg har da også akkurat byttet både tv og skjermkort. De siste nVidia driverene er installert, så jeg er redd det kanskje kan være tv'en som kødder.

Lenke til kommentar

Jeg har problemer hele tiden, også når bare skrivebordsbakgrunnen oppe. Bildet er klart når jeg starter opp pcen og biosen vises, men forstyrrelsen kommer når windows tar over... Det er ikke noe som tyder på at det er tven som er problemet.

Dette er et problem som har oppstått over tid, bildet på tv har vært klart tidligere. Og jeg fikk rettet på problemet (trodde jeg) ved å reinstalere drivere, men forstyrrelsene kom tilbake.

Lenke til kommentar

er du sikker på at du velger riktig vidoekanal på tven? Det du beskriver høres misstenkelig ut som krussning mellom s-vidoe/ikke s-video. Prøv å trykk fele ganger på AV (audeo/video) knappen, hvis du har en slik på fjernkontrollen. Da blar du deg gjennom alle videokanalene på tven.

Lenke til kommentar

Mente jeg hadde innstilt riktig, men skal sjekke det.

Tven går automatisk til en inngang, men det er vel ikke sikkert at tv velger best løsning hele tiden.... Har faktisk ikke tenkt på denne muligheten, selv om dette er en mulighet! Har hatt fokuset på at det er pc feil. Skal sjekke denne muligheten når jeg kommer hjem fra jobb.

Men jeg blir ikke overrasket om problemet ligger annen plass enn på tven, så hvis noen har andre tips så er jeg taknemlig!

Lenke til kommentar

Bare sånn til sammenlikning: på TVen min har jeg s-vhs og phonoinnganger i fronten og 2 scart innganger bak. Dette er delt inn i 6 videokanaler på tven; av1, sav1, av2, sav2, av3, sav3. Bruker phonoinngangen forann gir av1 best bilde. S-vhs i front=sav1, phono-til-scart=av2 el. av3 (de 2 scartene er merket av2 og av3), s-vhs-til-scart=sav2 el. sav3. Så normalt har jeg kobla med s-vhs til scart overgang (for å skule ledningene bat tven) og da får jeg bilde på AV3, men det likner på det du beskriver og blir veldig bra bare jeg velger sav3 kanalen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...