Hardtoget Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Heisann alle sammen. Så, har et problem her. Har kabel-TV i veggen, og har en fin 42'' Plasma Hitachi 42PMA500 som står klar. Har også koblet til en antennekabel fra kabel-TV utgangen i veggen. Problemet er imidlertid at skjermen kun er en monitor, og altså ikke har tv-tuner i seg, og dermed er det ingen antenneinngang på den. Så jeg sitter med en antenne uten å ha noe å plugge den i. Hva er den billigste måten for meg å få kabel-TV på skjermen min? TV'en har en scart inngang, S-video-inngang og 2 andre innganger. Jeg innehar en scart kabel, men den kan selvfølgelig ikke kobles til antenneledningen. Så....finnes det en boks jeg kan kjøpe som omforme kabel-TV signalet i antennen til et signal som går gjennom scarten til monitoren? Hva ville dere gjort for å fått benyttet dere av kabel-TV signalet i veggen og fått dette opp på skjermen på en billigst mulig måte?? Ganske blank på dette området, så bare vær utførlig i svaret! Lenke til kommentar
runerask Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Hvis du har videomaskin eller DVD, er det bare å plugge inn scart, og se vanlig tv via den Lenke til kommentar
Hardtoget Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Hvis du har videomaskin eller DVD, er det bare å plugge inn scart, og se vanlig tv via den Takk for raskt svar! Hmmm...hadde hørt rykter om dette, men spurte en fyr på en elektrosjappe her i helgen, og han sa jeg måtte ha DVD-opptaker for at dette skulle fungere, og at den kostet 1900...men skal det fungere med vanlig gammel VHS-spiller altså? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Ja, dersom det er analoge kabel-TV-signaler i veggen, og VHS-en har analog tuner (noe de som regel har, unntatt reine avspillere som movieboxene videoutleierne lånte ut i forrige århundre) så bør det fungere. Har du eller noen du kjenner en gammel VHS stående, så er det bare å koble inn og prøve. Om du skal kjøpe noe nytt utstyr, er selvsagt en DVD/harddiskopptaker et mer naturlig valg enn en VHS, som er litt uttdatert teknologi. Du kan også kjøpe en analog (eller hybrid analog/digital) tuner til PC, om du foretrekker det. Lenke til kommentar
Hardtoget Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Ja, dersom det er analoge kabel-TV-signaler i veggen, og VHS-en har analog tuner (noe de som regel har, unntatt reine avspillere som movieboxene videoutleierne lånte ut i forrige århundre) så bør det fungere. Har du eller noen du kjenner en gammel VHS stående, så er det bare å koble inn og prøve. Om du skal kjøpe noe nytt utstyr, er selvsagt en DVD/harddiskopptaker et mer naturlig valg enn en VHS, som er litt uttdatert teknologi. Du kan også kjøpe en analog (eller hybrid analog/digital) tuner til PC, om du foretrekker det. Takk for svar. Tror jeg skal gå for en analog tunder til PC da jeg har anlegget koblet til PC, og da PC'en allerede er koblet til monitoren. Slik slipper jeg å koble anlegget til noe annet enn PC'en antar jeg. Noen anbefalinger på hvilken analog eller hybrid analog/digital tuner til PC man bør kjøpe? Har fks. Clas Ohlsson noe? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Noen anbefalinger på hvilken analog eller hybrid analog/digital tuner til PC man bør kjøpe? Har fks. Clas Ohlsson noe? Jeg ser ingen på Clas' websider, og har ingen erfaring med noen, men det er jo endel som ikke er så dyrt å velge i her: https://prisguiden.no/cat.php?cat_id=55 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå