Z Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg har en leca støttemur ved garasjen som nå er blitt utrolig stygg da vi har nybeiset hus, og nylagt asfalt på gårdsplassen. Tenkte det er da på tide å få denne litt penere, så jeg tenkte først å overflatebehandle den - eller rettere sagt, gi den en overflate - og så male den. Men, hvordan får man sånn ruglete overflate på muren, sånn som man typisk sett ser på grunnmuren på så mange hus? Det er vel mørtel eller sement som brukes, men hva slags og hvordan påføres det for å få den strukturen? Lenke til kommentar
sierratec Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 er det noe i denne duren du tenker på? http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link Lenke til kommentar
Z Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Ja, minus alle orddelingsfeil så ser det vel sånn ut? Er det bare det man gjør, å sprøyte det på? Må jeg gjøre noe grunnarbeid på lecaen først, eller kan jeg sprøyte rett på? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 murpuss er et hett tips. sjekk sidene til maxit.no for mange produkter og måter å gjøre det på Farge på muren er sjeldent pent forresten. Pussen puster vel og litt. Lenke til kommentar
Z Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Takker begge, skal sjekke murpuss. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 For å fikse opp lecaen på pipa vår, bruker vi hey-di hvit. Det blir logisk nok hvitt. Legger med noen bilder tatt i dårlig lys med mobiltelefon, men det viser omtrent strukturen man får. Måten vi la det på var ved å blande ut hey-di med vann, og så ta en diger hampekost(nesten som en sopelime) og "splæsja" det på. Funket helt utmerket Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) Heydi hvit påføres med gresskost, med mindre det er "bar" leca. Da ville jeg pussa den igjen først. Uansett heydi hvit er jo fin oppå uansett og veldigholdbar da fargen er sementbasert. Endret 15. september 2008 av L O G I M A N Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå