Slaskelaks Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Går 3året studiespesialisering(allmen) nå og er så og si passe j*vla lei. Lurer på om det er noe vits i det hele tatt for meg og gå dette siste året. Jeg hadde i utganskpunktet tenkt og gå ferdig årene og skaffe meg jobb, men lurer på om det er noe vits i det hele tatt.. Dette ble veldig rotete så korter det ned til en setning, burde jeg slutte eller gå ferdig studiespesialisering? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Når du fyrst har brukt så lang tid på studiet dit så bør du bite tennene saman og fullføre. Visst ikkje så er tida du har brukt til no vekk kasta. Om du fullfører så har du eit fortrinn når du skal ut å søke jobb. Det er mykje beire at du planlegg å ta deg ein vellforkjent lang sommarferie etter at du har fullført. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg sluttet (riktig nok ikke frivillig). Vil ikke si det er et bra valg, hvertfall ikke nå når det er så lite igjen. Lenke til kommentar
1503 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Gå ferdig! Enig! Gå ferdig videregående skole. Om du slutter blir det fort veldig vanskelig å komme seg tilbake igjen, og det er mye mer stress å ta det siste året som privatist senere enn det er å tvinge seg igjennom nå. Du kommer aldri til å angre på at du har generell studiekompetanse. Selv om du er møkk lei nå er det verdt det på sikt. Gjør i det minste en minimumsinnsats så du får bestått. Endret 8. september 2008 av 1503 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Du har nå brukt over 2 år på den utdannelsen. Da kan du heller skjerpe deg, og bli ferdig med det tredje året. Så kan du ta deg et rolig friår med kanskje en ekstra lang sommerferie, og ellers litt jobbing. Så kan du heller fortsette å studere etter dette friåret, hvis du ønsker det. Selv jeg er kanskje i samme situasjon som deg. Jeg har begynt i 3. klasse studiespesialiserende, og jeg er på mange måter lei skolen, men pga. interresante fag (Fysikk, religion, IT), og ikke minst, friåret som kommer etter, har gitt meg ekstra motivasjon til å ikke bare fullføre, men gjøre det enda bedre enn tidligere år. Lenke til kommentar
AjaMaja Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Gå ferdig! Tenk på hvilke jobbmuligheter du får /ikke får uten annet enn ungdomsskolen... Lenke til kommentar
Slaskelaks Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Ok jeg er overbevist. Det er jo helt bak mål og kaste bort 2 år slik. Takker for alle svar Lenke til kommentar
1503 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Ok jeg er overbevist. Strålende! Stå på, you can do it Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Man blir også lei av å jobbe. Selvfølgelig tjener man penger, men man blir drit lei av jobb og. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Man blir lei av å leve. Selvfølgelig opplever man ting, men man blir drit lei av livet og. Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 slutta på skolen i fjor, skolelei som bare f., nå har jeg begynt igjenn og kan godt forestille meg en lengere utdanning. Lenke til kommentar
Sukkess Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Kassajobb i nærmeste dagligvare er mitt mareritt, etter at jeg jobba deltid på narvesen i flere år. Etter det siste året ditt på vgs kan du velge noe som interesser deg! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+90817234 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Det er utrolig å tenke på hvor mye det siste året på vgs egentlig betyr. Stå på som best du kan; tenk at du skal utfordre deg selv og se hvor langt du kan nå! Hvis du yter ditt beste, vil du også kunne være stolt av å se forandringen fra første til tredje på vitnemålet (sett at du begynte litt slapt?). Tenk på hvor enkelt det er nå i forhold til universitet e.l.! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Finn ut og tenk over hva det er som gjør deg lei skolen. Så kan du styre livet ditt i retning av noe som interesserer deg. Uansett bør du fullføre nå. Jeg forstår deg godt, men vil påpeke at selv om fagene du tar nå er kjedelige er de et viktig grunnlag for videre forståelse av andre emner som kanskje vil interessere deg i fremtiden. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Å gå ferdig når man er totalt umotivert passer ikke for alle. Søstra mi hadde det slik. Manglet totalt motivasjonen. Fikk 2'ere og 3'ere som beste karakter. Så hun sluttet. Tok et friår og jobbet. Så returnerte hun til skolen et år senere og fikk bare 4'ere og 5'ere i tillegg til at hun hadde relevant jobberfaring. Men cluet er at man må komme seg tilbake til skolen etter friåret da. Og da er det ikke noe lurt å bare gå og gjøre ingenting. Kommer fort inn i feil spor da. Lenke til kommentar
unserheld Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Vel... uansett hvordan man vrir og vender på det bør man fullføre. I retrospekt hadde det vært bedre og tatt fri i ti dager og fullført, enn å slutte og angre som f resten av livet. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Du bør fullføre ja, tenk på hvor UTROLIG delig det blir den dagen du går ut av lokalet etter siste eksamen. Og ikke minst den dagen du får vitnemålet og ser at du har bestått, tanken på den UTROLIGE deilige følelsen er det som får meg opp og på skolen om morgene. Gå selv andre året på vgs og er lei som fan, men tar en dag av gangen og det går bra. Og forresten det er ikke lenge til jul heller da får du jo en del fri Kom deg gjennom det, bli ferdig med det. Endret 18. november 2008 av Jo Are Lenke til kommentar
Ad Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Jeg er også dritt lei for øyeblikket, men tanken på å kaste bort 2,5 år ved å slutte får meg opp av senga Dessuten, dersom du velger å utdanne deg videre etter vgs, velger du jo det som interesserer deg, og da er det nok litt lettere med motivasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå