Nidaroo Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Hei lurer egentlig på om det finnes et kart eller noe slag informasjon om de fleste båter som er registrert i systemet om hvor de befinner seg. Ser blant annet på bt sine sider at de der har en karttjeneste som tilbyr at folk kan se hvor forskjellige båter befinner seg. Men ønsker noe mer spesifisert, utover hele landet. Finnes vel noe idag om noe sånt? Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Ja. Dette kalles AIS. Du må søke til Statens Kartverk eller hva f for og få lov til og se hele norges kyst med AIS. Da kan du sitte på en datamaskin og se alle båtene som AIS mottakerstasjonene på land får inn. Og dette får du neppe lov til og bruke... Du kan også kjøpe AIS utstyr og montere selv. Da får du bare inn båter som er i VHF rekkevidde. + at du må ha en kartmaskin som kan behandle AIS informasjonen. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Så med andre ord, ingen mulighet for å få tilgang til det jeg er ute etter? Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 http://www.bt.no/skipstrafikk/ Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Hmm. Kjipt. Viser bare bergen og litt nordover. SMP.no har også. Men plages med Flash så det låser seg... Har Flash v10. Skal prøve og se nå da. Endret 3. november 2008 av Lord Grÿllwotth Lenke til kommentar
Fadeless Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Kjekt for båttyver Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Bare båter over 500 bruttoton trenger og ha en AIS sender. Fritidsbåtene kan ha en AIS mottaker vis de har lyst. Uansett. Skulle jeg ha stjelt en båt på 3000 bruttoton har jeg neppe brukt AIS-info fra nettet... Lenke til kommentar
Brouwer Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 jeg tror det finnes Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Nå tenkte jeg igrunn på mer Cruiseskip - fiskefartøy og liknende. Er igrunn uinteressant å følge med på småbåter. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Da burde du ha svart hudfage og bo i Nigeria. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå