Raijin Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Heisann, glemte igjen brillene mine i Oslo og må skaffe meg et nytt par. Jeg har googlet litt og funnet frem til specsavers og brilleland. Vet dere hva som er best av de to eventuelt et billigere sted? Lenke til kommentar
youngman08 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Du finner billige briller på Nille og Europris ca 100 kr...De er gode nok de dersom du ikke har skjeve hornhinner...Jeg så på briller på synsam der kostet de billigste 499...Jeg kjøpte den brillen med bedre plast glass som ikke hadde så mye refleksjoner og som var mindre disponible for hakk...den kom på 899...Hun som jeg handlet oss sa at hun anbefalte plast glass fordi de var mye lettere og billigere Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Du finner billige briller på Nille og Europris ca 100 kr...De er gode nok de dersom du ikke har skjeve hornhinner... Eller er nærsynt. Det er vel bare lesebriller for langsynte som er lov å selge på billigbutikker som Nille etc? Nærsyntbriller SKAL selges av optikere som også gjør synstest eller kan vurdere en øyeleges brilleseddel, tror jeg? Lenke til kommentar
youngman08 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Det er mulig du har rett der....Jeg er ikke sikker..Jeg kjenner flere som har forskjellige typer syn som har kjøpt briller på Nille pga. prisen....For å være helt sikker på at du får de helt korekte brillene så er jo selvfølgelig optiker det beste.. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Er nærsyntbriller det går i, så må være en butikk som har optiker. Synsam har optiker, så de skal jeg sjekke ut. Men, noen som har erfaringer med specsavers? Lenke til kommentar
festen Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Er nærsyntbriller det går i, så må være en butikk som har optiker. Synsam har optiker, så de skal jeg sjekke ut. Men, noen som har erfaringer med specsavers? Det smart om du prøver å få tatt en bra synstest. Om du bruker linser mye vil ikke styrken bli helt riktig om du ikke slutter og bruke linsene et par uker før synstesten. Det er viktigere enn hvor du kjøper brillene. Var du fornøyd med brillene du hadde kan du få tak i din gamle brilleseddel og finne noen briller med lignende utseende og størrelse. Med briller er det slik at de tykkeste og billigste glassene er de som gir høyest optisk kvalitet. Hvor du kjøper brillene har ikke så mye å si. Det er glassene, innfatningene, og spesifikasjonene på din brilleseddel som er viktige. Endret 8. september 2008 av festen Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Sjekk ut http://www.zennioptical.com/ Veldig anbefalt! Der kan du bestille fillebillige briller fra USA. Billige er de, men det er god kvalitet på de brillene du kjøper der. Mange dritkule briller der og, med mange muligheter som å justere nær/langsynthet, og har du skjev hornhinne, så kan du skrive målene for det og. Lenke til kommentar
festen Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) For å forklare det hvorfor jeg foretrekker CR39 som de dessverre ikke selger: http://zennioptical.com/cart/pages.php?pageid=8 http://www.starreloaders.com/edhall/abbevalues.html Forskjellen er stor. Endret 8. september 2008 av festen Lenke til kommentar
Prompel Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Les denne bloggen så finner du alt du trenger å vite om å kjøpe rimelige briller med god kvalitet på nettet. Noen interessante linker: Adventures in $40 eyeglasses Glassy Eyes - Deals on Online Eyeglasses En fin historie om en seks-barns-mor som oppdaget at hun kunne få billige kvalitetsbriller på nettet. Hun kjøpte 6 forskjellige par for 127 dollar tilsammen (714 kroner). Dette er de mest populære butikkene (alle kan korrigere for skjeve hornhinner, noen fikser også prismer): 39 Dollar Glasses Optical 4 Less EyeBuyDirect Goggles4U Zenni Optical Zenni har de suverent laveste prisene, og også den suverent dårligste kundeservicen. Hos de fleste butikkene er anti-ripe-belegg og UV-blokkering inkludert i prisen, og du får gjerne også med et brille-etui og en mikrofiberklut uten ekstra kostnad. Flere av butikkene har også et system der du kan laste opp et bilde av deg selv, og så får du se hvordan de forskjellige innfatningene ser ut på deg selv. Zenni er fine å bestille billige varianter fra, bare for å prøve forskjellige innfatninger og styrker. For skikkelig kvalitet (og kundeservice) ville jeg bestilt fra "39 Dollar Glasses" eller "Optical 4 Less". "39 Dollar Glasses" kan også sette nye glass inn i dine gamle innfatninger. Noen har også ekspress-frakt-muligheter. Jeg bestilte fra "Optical 4 Less" den 2008-08-29, ble sendt fra HongKong den 2008-09-06, og kom til Norge 2008-09-08. De 3 parene jeg bestilte fra Zenni vet jeg ingenting om, de sender få eller ingen eposter og det er ikke mulig å logge seg inn som kunde der for å sjekke status på ordren. Veldig mye god informasjon i forumet til Glassy Eyes. Det er også mange forskjellige linsematerialer å velge blandt i flere av butikkene. Så er det bare å vente på den første optikeren (som tjener penger på å selge briller) som skal forklare oss i detalj hvorfor det er en ufattelig dårlig ide å kjøpe briller på nett Endret 9. september 2008 av Prompel Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Takker for alle svar og fin guide prompel. Har vært rundt i butikker for å finne ut hvilken type fasong som passer meg best. Fant noen utrolig fete briller fra Mario Conti. Har leitet på nettet, men er så godt som ingen informasjon. Fant ut at det er briller fra høsten 2003. Brillene er smale, med små og firkantete glass. Full-rimmed. Veldig minimalistisk. Har vært og tatt en ny synstest nå, så nå skal jeg få bestilt meg et par briller. Takk for all hjelp! Raijin Lenke til kommentar
Prompel Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 En oppdatering er muligens på sin plass. I perioden 29.08.2008 - 27.12.2008 bestilte jeg tilsammen 11 par briller på nett, de siste dumpet ned i postkassen 16.01.2009. Ingen toll eller moms å betale. Norske Specsavers, kjøpt over disk: 1 par, 185 kroner. Ingen UV-blokk, antiripe eller antirefleks. Selve brillene kostet 165 kroner, hårdt etui kostet 20 kroner ekstra. Fikk mikrofiberklut med på kjøpet, vet ikke om det er standard prosedyre. Optical4Less, bestilt på nett: 3 par, pris fra 165 kroner til 216 kroner paret, inklusive frakt til Norge. Alle med UV-blokk, antiripe og antirefleks. Hårdt etui og mikrofiberklut inkludert. Det dyreste paret er sammenleggbart, fordi det er kult. Zenni Optical, bestilt på nett: 8 par, pris fra 60 kroner til 161 kroner paret, inklusive frakt til Norge. Alle med UV-blokk og antiripe, de billigste uten antirefleks. Hårdt etui og mikrofiberklut inkludert. Det dyreste paret har 50% grått, for at jeg skal bruke de som lesebriller utendørs. Og fordi det er kult. Alle brillene er slipt etter min norske brilleseddel, og er perfekt korrigert for mine skjeve hornhinner. Hvorfor kjøpte jeg så mange? Vel, jeg hadde lyst å prøve ut forskjellige innfatninger og styrker, for å finne hva som best egnet seg til lesebriller, PC-briller, arbeidsbriller, kjørebriller osv. Og til de prisene? Hvorfor ikke? Jeg kommer nok ikke til å kjøpe lesebriller over disk igjen i Norge. Lenke til kommentar
JaneATaber Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 slenger meg på denne Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Hva med solbriller med styrke? Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Herlig tråd dette! Takk for mye fin info. Har dog et lite spørsmål.. Er det gratis frakt på zenni optical?? Ser ikke at det står noe om det på siden deres. Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Bestilte i gårkveld 3 par briller, alle fra 10 - 16 usd, fra zenni optical. Frakten kom på 9usd for de som lurer Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Vet tråden er litt gammel, men det får bare være Skal bestille fra Zenni Optical, men sliter litt med hva jeg skal skrive i "OD" og "OS" boksene. På lappen jeg fikk av optikeren min, stod det slik: Både høyre og venste øye: Sph: -0,50. Cyl: -0,25. Axe: 0. Pri: (tomt) Bas: (tomt) PD: 60 Når jeg skriver dette inn på nettsiden til Zenni, kommer denne meldingen: "You must select and OD-AXIS value If There is a CYL value there must be a corresponding AXIS value" Så da er spørsmålet, hva skriver jeg i OD-AXIS, OD-ADD, OS-AXIS og OS-ADD ? Lenke til kommentar
klo Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Vet tråden er litt gammel, men det får bare være Skal bestille fra Zenni Optical, men sliter litt med hva jeg skal skrive i "OD" og "OS" boksene. På lappen jeg fikk av optikeren min, stod det slik: Både høyre og venste øye: Sph: -0,50. Cyl: -0,25. Axe: 0. Pri: (tomt) Bas: (tomt) PD: 60 Når jeg skriver dette inn på nettsiden til Zenni, kommer denne meldingen: "You must select and OD-AXIS value If There is a CYL value there must be a corresponding AXIS value" Så da er spørsmålet, hva skriver jeg i OD-AXIS, OD-ADD, OS-AXIS og OS-ADD ? Fant du ut av dette? Har også verdi på cyl, men 0 i axe på min lapp. Takk. Lenke til kommentar
Prompel Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Vet tråden er litt gammel, men det får bare være Skal bestille fra Zenni Optical, men sliter litt med hva jeg skal skrive i "OD" og "OS" boksene. På lappen jeg fikk av optikeren min, stod det slik: Både høyre og venste øye: Sph: -0,50. Cyl: -0,25. Axe: 0. Pri: (tomt) Bas: (tomt) PD: 60 Når jeg skriver dette inn på nettsiden til Zenni, kommer denne meldingen: "You must select and OD-AXIS value If There is a CYL value there must be a corresponding AXIS value" Så da er spørsmålet, hva skriver jeg i OD-AXIS, OD-ADD, OS-AXIS og OS-ADD ? Fant du ut av dette? Har også verdi på cyl, men 0 i axe på min lapp. Takk. AXIS er aldri 0. Den skal ha en verdi på 1-180 (medmindre CYL er 0 eller blank, selvfølgelig). http://en.wikipedia....escription#Axis http://no.wikipedia....er#Brilleseddel En verdi på 0 er ugyldig. Gå tilbake til optikeren og spør etter den korrekte verdien, som du har krav på ifølge dagens lover og regler. AXIS-verdien er nok med viten og vilje uteglemt. Det er med overlegg dumt, for da kan du ikke kjøpe briller andre steder enn hos optikeren. Lenke til kommentar
festen Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Jeg tror de billigste på specsavers med antirefleks kommer på under tusenlappen. Abbe verdien på de glassene med indeks 1.5 vil være ca. 60, mot ca 30 på de billigste glassene fra Zenni. Den type høy indeks glass som norske optikere selger er et kompromiss midt i mellom. Og den optiske kvaliteten på de glassene som er de billigste til specsavers vil slå alt annet som finnes på markedet, uansett pris, fordi tykkest glass = best. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Gammel tråd, men nyttig likevel. Har akkurat nå bestilt solbriller til meg og dama fra 39dollarglasses, og det blir veldig spennende å se utfallet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå