freddyk Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Jeg har satt sammen en Shuttle SN41G2 med følgende deler; AMD XP2400+ 512Mb pc2100 CL2 Connect 3d Radeon 9500@9700pro Seagate Barracuda V 80GB IDE 7200RPM Sony DVD spiller skjerm: Hitachi CML174SXW, Monitor 17"LCD TFT TCO99 jeg er meget fornøy med pc'n, tar lite plass, støyer lite og har bra ytelse! + at det ser bra ut også! noen andre som har erfaringer med dette barebone systemet ? Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Jeg har erfaring med Shuttle, men ikke den du har, jeg har selv SB51G, som jeg er kjempe fornoyd med, kan ikke annet enn aa anbefale den til alle jeg kjenner. JEg er saa enig med deg, det ser veldi godt ut, det e rjo litt kult hvis du setter den inn i stua, da kan du jo spille paa TV-skjermen og se paa DVD filmer, det er digg det Neste maskin jeg kjoper blir ogsaa en Shuttle XPC, ikke bare er de smaa, men de er saa greie aa stable oppaa hverandre, helt toppers. Stoy kan ikke jeg uttale meg saa mye om, pga av at jeg bor i tropelandet Singapore, det er ca 30+ grtader her hele tiden, saa vifta gaar mer eller mindre paa full styrke naa og da, men bortsett fra det saa er det utrolig lite stoy. En ting, hvor fornoyd er du med HD'en, jeg skal akurat til aa kjope en ny HD, men er veldig i tvil hvilken jeg skal kjope. Det blir enten en Matrox diamondMax 9 plus - 80GB Seagate eller en WD. Hvordan er ytelsen, stoy og varme paa din disk? Frankie Singapore Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Jeg hørte at psu'en på nforce2 varianten bråker endel... noen som har testet å sette motstand på denne eller tilsvarende løsninger? Og har den vifte på northbridge? Det ville jo være en stor ulempe med tanke på støy... Lenke til kommentar
freddyk Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 Vifte støyen fra psu'en er veldig lav hos meg. Prøvde å starte den uten noen komponenter og det eneste jeg hørte var en svak susing fra den lille vifta på hovedkortet. Jeg hadde to grunner til å velge Seagate hardisken 1. Den støyet lite 2. Den blir ikke så varm som feks wd, da dette er et lite kabinett og lett kan påvirke varmen inne i kabinettet. ytelesmessig er jeg kjempefornøyd.. eneste ytelsestestene jeg har kjørt er hdparm -tT i linux fikk 340Mb/s fra chace og rundt 50Mb/s fra disk read. Sånn real lifte bruk så duger den til det meste! Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Nå er det sikkert forskjellige grenser for hva vi mener er støy, men jeg solgte netopp en SS51G pga støyen fra PSU vifta. Sykt irriterende høyfrekvent lyd. PSU vifta var rolig nok, men PSU vifta ble jeg gal av Gikk bra et par uker, før jeg begynte å irritere meg over den.... (Nå sitter jeg på en bærbar og vifta i den og irriterer meg, så det er vel muligens mine øyre det er noe galt med ) Lenke til kommentar
jevel Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Kjører ett Creative Slix selv, og har ingen ting å utsette på den. Rask, liten, stille og tilnærmet stilig. -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå