Gå til innhold

Kan jeg velge/ønske hvor jeg vil være?

Datasmurfen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan ikke selv velge hvor du vil være men du kan ønske...Men siden du har/tar en utdanning som forsvaret har muligheter og bruk for så er det store muligheter for at du får en jobb innen data.... Du bør si at du er inntressert i å jobbe med data på sesjon og på møte med offiser på rekrutt skolen...Den endelige avgjørelsen kommer først ved endt rekrutt skole dvs. etter ca 2-3 mnd.. Jeg vet at sjøforsvaret har en rekke "data" stillinger i Bergen og Stavanger....

Lenke til kommentar

stort sett 1 år inne i førstegangstjenesten.

HV har 6mnd + 1 uke øvelse hvert år frem til du fyller X år(husker ikke antall)

men, husk at dem i førstegangstjeneste ikke får røre servere/switcher eller lignende.

de blir bare standard brukere hvis de jobber med IKT da.

du kan glemme førstegangstjeneste som serveradmin :p

førstegangstjenesten i HV var vel det beste halve året jeg har hatt :)

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Det er mulighet for å ta lærling tiden i forsvaret som ikt lærling....Da er det rekrutt skole i ca 3 mnd så ca 21 mnd med lærling...Det som er fordelen med å ta lærling tiden i forsvaret er at da får du tatt både førstegangstjenesten og lærlingtiden..Du får en litt anerledes lærlingtid med diverse militære øvelser...Det 2. året du er lærling bor du gratis og spiser gratis i leiren i tillegg til at du har en månedslønn på ca 10 000 brutto...Er noe å tenke over som en mulighet...

Lenke til kommentar
stort sett 1 år inne i førstegangstjenesten.

HV har 6mnd + 1 uke øvelse hvert år frem til du fyller X år(husker ikke antall)

men, husk at dem i førstegangstjeneste ikke får røre servere/switcher eller lignende.

de blir bare standard brukere hvis de jobber med IKT da.

du kan glemme førstegangstjeneste som serveradmin :p

førstegangstjenesten i HV var vel det beste halve året jeg har hatt :)

Takker for alle innspill så langt.. Men hva gjør IKT folka da? Sitter å drikker kaffe eller seg på servere/switcher?

Lenke til kommentar

"IKT" folka i førstegangstjenesten driver vel bare men enkelte programmer og slikt.

all vanlig IKT-saker, som drifting av servere, fikse servere/switcher, konfigurere osv tar sentral drift i forsvaret seg av.

det er lokal drift også, men disse driver stort med de sentrale ber dem om, dette er også stort sett faste folk.

Lenke til kommentar
"IKT" folka i førstegangstjenesten driver vel bare men enkelte programmer og slikt.

all vanlig IKT-saker, som drifting av servere, fikse servere/switcher, konfigurere osv tar sentral drift i forsvaret seg av.

det er lokal drift også, men disse driver stort med de sentrale ber dem om, dette er også stort sett faste folk.

Da kan vi si med andre ord at det er en dårlig plass i gå i lære med tanke på læreplanen til IKT?

Lenke til kommentar

Da kan vi si med andre ord at det er en dårlig plass i gå i lære med tanke på læreplanen til IKT?

hvis du tenker på lærling, så er dette kjempebra, jeg tenkte på dem i førstegangstjeneste.

har selv sittet med opplæring av flere lærlinger den siste tiden(sist i dag), de kommer borti stort sett alt.

noe varierende er det etter hvor de er, men der jeg jobber er det kjempebra opplegg med dem.

Lenke til kommentar

hvis du tenker på lærling, så er dette kjempebra, jeg tenkte på dem i førstegangstjeneste.

har selv sittet med opplæring av flere lærlinger den siste tiden(sist i dag), de kommer borti stort sett alt.

noe varierende er det etter hvor de er, men der jeg jobber er det kjempebra opplegg med dem.

Er det lov til å spør hvor du jobber henn i forsvaret?

Lenke til kommentar
Kolsås...

ok.

Ja jeg tenkte på lærling.. Det blir vel en annen situasjon da, da får jeg vel røre servere ol?

Lenke til kommentar
lærlinger følger den planen som er satt, og er innom alt de skal for å bestå fagprøva.

altså, de driver med servere, switcher osv...

Mhm.. Siden du lærer folk opp/ underviser tror jeg beholder kontakten med deg siden jeg går IKT-servicefaget dette året. Legger deg til som venn;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...