Gå til innhold

DirectX10 til XP ?

fogw

Anbefalte innlegg

Hei!

Søkte litt på webben, og kom over flere filer som innehodler en beta av DX10 som skal funke på XP. Nå har ikke jeg et DX10 kompatibelt skjermkort, men kunne likevel vært greit og fått bekreftet om dette faktisk fungerer ?.

Installerte den for og se om "DXDIAG" melder om DX10, og det gjør den:

DX10XP.gif

Om noen føler for og teste, kan dere laste DX10 installern fra denne siden.

OBS: FØR installasjon, bruk systemgjennoppretting, og lage et restore point om du vil fjerne DX10 ved en senere anledning. Etter installasjonen kan man og fjerne denne i kontrollpanel - legg til/fjern programmer, men den har jeg ikke testa enda.

Fint om noen som har hardware som støtter DX10, kan teste om denne fungerer :)

fogw.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ikke DX10, bare emulering som gjør at den oversetter instruksjoner i DX10 over til DX9-funksjoner. Altså bare på programvarenivå. På den måten får vi akkurat det samme problemet som gjorde at DX10 ble laget.

Du får ikke DX10 på Windows XP. Om det fungerer, til en viss grad, men bare bortkastet.

Lenke til kommentar
Dette er ikke DX10, bare emulering som gjør at den oversetter instruksjoner i DX10 over til DX9-funksjoner. Altså bare på programvarenivå. På den måten får vi akkurat det samme problemet som gjorde at DX10 ble laget.

Du får ikke DX10 på Windows XP. Om det fungerer, til en viss grad, men bare bortkastet.

Vell... nå var ikke spørsmålet mitt om dette er ekte eller software etc.. jeg spurt enkelt og greit om dette fungerer?!...

Noen som har testa ?

fogw

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...