Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Et par spørsmål rundt MB 190!

Nidaroo

Anbefalte innlegg

Jeg har et par spørsmål til dere som er litt mer inni dette med biler, og mer teknisk. Det har seg sånn at jeg har en bil stående som jeg trenger litt "overhaling" på, før den kan kjøres med. Det første er handbrekket, hvordan får jeg strammet det? Det er helt sløvt, så det fungerer ikke. Er det bak på hver side av hjulene det sitter en skrue? Eller er det under festet?

Og det andre er faktisk klimaanlegget som ikke fungerer, har forsøkt alt mulig, gått over alle kabler som er og kan ikke se hva som kan være feilen. Sjekket tidligere selve motoren som ligger under vindusviskeren, men så kun da at det var den som går inn til panelet inni bilen som var avknukket, men vil da ikke tro det er årsaken?`

Tok også et forsøk i å koble den direkte på batteriet, og da fungerte den. Men da får jeg jo ikke slått den av og stilt den inn etter behovet..

Og det siste er det, hvordan skal man kunne få litt mer futt i bilen på en "gratis" måte? Gi den mer luft? Samma hva, så lenge det ikke koster noe ekstra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

brekket på 190 kan stremmes enten ved å stramme en skrue inni skiva/trommelen da denne bilen (hvis deter en w201 iallafall) har trommelbrekk som sitter inni bremsekiva. eventuelt så kan du løsne eksosanlegget og ta vekk mellomakselen for å stramme på en skrue som er der 8er iallefall det på min).

har du forsøkt å gjøre noe med den som er knukket? sjekket at det ikke er en sikring eller rele som har gått?

gratis trimming ja. hmmm må jo eventuelt være å stjele en annen motor eller lignende det. hvis du har forgasser motoren så kan du jo justere bensintilførselen for å kanskje klare å få litt ekstra ut av bilen. for å få noe ekstra ut av bilen som er merkbart/målbart så må du nok bytte ut noen deler og mest sannsynlig betale for disse delene.

ellers ville jeg anbefale deg å bli medlem i 190 klubben: http://www.mb190klubb.com/

Lenke til kommentar

Hm, jajaja... Er snakk om en 85 modell mener jeg, og etter det jeg har forstått så er det en skrue på hvert hjul som må strammes. Men har ikke undersøkt det noe mer.

Har sjekket alt av sikringer, og byttet ut de som kan være mindre effektive. Men relet er det som ligger borte ved sikringsboksen? Er et rele der, eller er det et som er inni bilen?

Lenke til kommentar

har ikke noe dirkete erfaring med AC så kan nok desverre ikke svare deg på det.

men den skruen du må stramme er inni bremseskiven og tilgjengelig gjennom hullene som du skrur fast hjulet i vis jeg husker riktig nå.

vil anbefale deg å få tak i en haynes manual til bilen din. ypperlig for slike tilfeller:D

Lenke til kommentar
har ikke noe dirkete erfaring med AC så kan nok desverre ikke svare deg på det.

men den skruen du må stramme er inni bremseskiven og tilgjengelig gjennom hullene som du skrur fast hjulet i vis jeg husker riktig nå.

vil anbefale deg å få tak i en haynes manual til bilen din. ypperlig for slike tilfeller:D

Såvidt jeg kan kalle fram av hukommelser, finnes ikke det en sånn som ligger ute på nettet? Eller var det bare før?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...