Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Menighetsblad = Uadressert Reklame?

Hachon

Anbefalte innlegg

Jeg får til stadighet menighetsbladet til den lokale meningheten i postkassa til tross for at jeg ikke er medlem av statskirken og har "uadressert reklame - nei takk" på postkassen.

Har jeg noen mulighet til å kunne reservere meg mot dette enn å sette opp en lapp på postkassen "meninghetsblad - nei takk"?

Jeg sendte denne mailen til meningheten :

Til tross for at hverken jeg eller min samboer er medlem av statskirken og i tillegg er reservert mot uadressert reklame så opplever jeg nå at

jeg får meninghetsbladet deres i postkassen.

Dette er overhodet ikke interessant for meg å få.

Ønsker samtidig å refere til saken om Voksen menighet :

http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbr...2/1026720062.95

Jeg oppfordrer derfor ********* Meninghet til å gjøre det samme.

Fikk svaret fra sognepresten idag :

Jeg har stor forståelse for ditt synspunkt.

Jeg vil imidlertid understreke at vi har fått utredet at vårt menighetsblad ikke er å forstå som uadressert reklame – all den tid vi fortsatt har en statskirke i Norge, og at vårt menighetsblad tilhører denne kirke.

Vi har heller ikke et ombæringssystem som fanger opp medlemmer/ikke medlemmer, men hvis du kunne være brydd med å sette en melding. ”Vennligst ikke menighetsblad” på din postkasse, vil våre ombærere selvsagt respektere det. Vi minner dem jevnlig om å respektere slike meldinger.

------------------------------------------

Det er vel strengt tatt ikke jeg som skal være brydd med å sette opp noe på postkassen? Dette er jo uadressert post, og så lenge jeg er reservert mot dette så skal jeg strengt tatt være skånet?

Ettersom også forbrukerrådet har laget en sak om dette (jeg vet at disse ikke er guruer, men de kan jo ihvertfall brukes som referanse i enkelte saker).

http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbr...2/1026720062.95

Endret av Hachon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At du gidder bry deg, sier nå jeg.

Uansett: Klistremerket gjelder "uadressert reklame." Menighetsbladet er riktignok uadressert; men reklame er det selvsagt ikke. Dette skulle være åpenbart nok i seg selv, og her har dessuten sognepresten forklart det for deg. Likevel påstår du at det er "uadressert post" du har reservert deg mot. Hva er det egentlig du ikke skjønner?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...