int20h Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Nehalem kommer med integrert minnekontroller – grafikkbiten ryktes utsatt til 2010. Les mer Lenke til kommentar
Rosewell1983 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Hvis de laget en CPU/GPU hvor et 4870 eller 4870x2 er integrert så kjøper jeg det. Eller, er det noen som vet om produsentene skal flytte det dårlige integrerte GPU som pleier å være på hovedkortet til CPU. Er det dette det er snakk om? Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 tror ikke du skal forvente mye mere enn hva som er i 790GX kortene til ATi, ihvertfall ikke fra Intel. 790GX har vel 3400 eller 3300 hvis jeg ikke husker feil, altså enda dårligere enn 3450... Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Integrert GPU i CPU kommer ikke GPU delen og være noe monster akkuratt. Dette er beregnet for kontormaskiner, bærbare(?) og surfe maskiner. Men finnes mye og henter her med produksjonskostander og energi effektivetet. Selv tror jeg dette er veien og gå. Og de som trenger med GPU kraft kjøper seg ett ett GPU kort i tillegg. Lenke til kommentar
RatKing Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Litt interessant at Larrabee kommer med DX/GL implementert i software og støtter native C. Men på den annen side, shadere er jo også software... Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Er Auburndale og Havendale en del av Larrabee, og Larrabee en del av Nehalem? Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Trodde Larrabee var Intels dedikerte grafikkort jeg? Er det også Larrabee som skal kobles sammen med Nehalem i de kommende integrerte cpu- og gpuene? Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Larrabee kommer til å være integrert på selve cpuen ja. I begynnelsen kommer ikke dette til å være en særlig kraftig løsning, men det er feil å kalle dette Intel GMA integrert i cpu, for dette kommer til å være mye mer, med et MYE videre bruksområde. Det er viktig å huske på at dette blir x86-arkitektur, og vil konkurrere med bla. CUDA. Dette dreier seg ikke om spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå