Gå til innhold

sikringa går hver gang

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer av for høy last i forhold hva sikringen antyder at strømnettet skal tåle før det blir brann. Hva som skaper den høye lasten er mer interessant. Jeg vil gjette på at du har en kortslutning et sted. Har du forsøkt med andre pc-er? Eller f.eks. en varmeovn som trekker mye mer strøm?

Lenke til kommentar

skal love deg at strømnettet ikke er for lite..:

3 PCer samtidig, en på 750wat, en på 350 watt, men på 600 watt, Xbox360, TV, Cerwin-Vega V-15f med 40+150 WATTS forsterker, og alt dette har kjørt sammtidig... å hvis det hadde vært for lite strøm i nettet, hadde ikke PCn starta etter 1-3 forsøk...

Har også testet PCn andre steder, og samme skjer... 1-3 forsøk funker det... kan det være at strømforsyningen har på en måte "lagra" hvor mye strøm som skal til hvor, hvor jeg først da jeg fikk PCn kjørte prosessoren på stock, og så clocka den opp?

har prøvd den andre steder også, og det samme skjer hver gang.. kan det være at PSUen har "lagra" hvor mye strøm som skal hvor, og da jeg overklokker prosessoren får den for lite strøm, og PSUen gir seg eller no?? litt merkelig, har aldri vært borti det før, eller hørt om det.

Endret av eXclusive1337
Lenke til kommentar

Når du slår på PSU går det høy strøm et kort øyeblikk (startstrøm).

Men det kommer an på hvor i sinusen du treffer, slår du på akkurat i nullgjennomgangen blir det mindre strømpuls.

Det er forskjell på sikringer hvor mye de tåler av startstrøm. Smeltesikringer tar ganske mye, mens automatsikringer finnes i forskjellige utførelser. Vanligst er klasse B, som tåler lite. Klasse C og D tåler mer.

Sjekk hva det står på sikringene dine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...