eXclusive1337 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Hei.. Jeg har en SivlerPower 600watts strømforsyning som driver: XFX nForce 680i SLI XFX GeForce 8800GTS 320MB Intel [email protected] 4x1 GB 850MHz DDR2 RAM 1 320GB HD 1 CD/DVD RW Hver gang jeg skrur av bryteren, eller tar ut stikkkontakten, går sikringa i huset når jeg plugger i kabelen, og trykker på bryteren. Hva kan dette komme av?? funker etter 1-3 forsøk. Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Det kommer av for høy last i forhold hva sikringen antyder at strømnettet skal tåle før det blir brann. Hva som skaper den høye lasten er mer interessant. Jeg vil gjette på at du har en kortslutning et sted. Har du forsøkt med andre pc-er? Eller f.eks. en varmeovn som trekker mye mer strøm? Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 (endret) skal love deg at strømnettet ikke er for lite..: 3 PCer samtidig, en på 750wat, en på 350 watt, men på 600 watt, Xbox360, TV, Cerwin-Vega V-15f med 40+150 WATTS forsterker, og alt dette har kjørt sammtidig... å hvis det hadde vært for lite strøm i nettet, hadde ikke PCn starta etter 1-3 forsøk... Har også testet PCn andre steder, og samme skjer... 1-3 forsøk funker det... kan det være at strømforsyningen har på en måte "lagra" hvor mye strøm som skal til hvor, hvor jeg først da jeg fikk PCn kjørte prosessoren på stock, og så clocka den opp? har prøvd den andre steder også, og det samme skjer hver gang.. kan det være at PSUen har "lagra" hvor mye strøm som skal hvor, og da jeg overklokker prosessoren får den for lite strøm, og PSUen gir seg eller no?? litt merkelig, har aldri vært borti det før, eller hørt om det. Endret 8. september 2008 av eXclusive1337 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Når du slår på PSU går det høy strøm et kort øyeblikk (startstrøm). Men det kommer an på hvor i sinusen du treffer, slår du på akkurat i nullgjennomgangen blir det mindre strømpuls. Det er forskjell på sikringer hvor mye de tåler av startstrøm. Smeltesikringer tar ganske mye, mens automatsikringer finnes i forskjellige utførelser. Vanligst er klasse B, som tåler lite. Klasse C og D tåler mer. Sjekk hva det står på sikringene dine. Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 de fleste er b ja... kan lett bytte... gått elektro grunnkurs så..^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå