HKS Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 mannen i gata har vel ikke bruk for DVD? Jo, som nevnt, de hadde en dfinitiv og merkbar forskjell fra den klumpete videokassetten. På de fleste flatskjermer som selges i dag er det en merkbar forskjell på en standard DVD spilt av med en normal spiller (koblet til TV med SCART) og en Blu-ray spilt av med en BD spiller. Og lommebøkene hyler over å måtte kjøpe samlingen en gang til, i HD.. Ingen som tvinger forbrukerne til det... DVD filmer kan spilles på Blu-ray spillere uten noen problemer. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Og lommebøkene hyler over å måtte kjøpe samlingen en gang til, i HD.. Ingen som tvinger forbrukerne til det... DVD filmer kan spilles på Blu-ray spillere uten noen problemer. Den er forsåvidt grei, men det er liten tvil om at DVD-formatet vil bli faset ut over tid til fordel for Blu-ray eller andre fremtidige løsninger/formater, til tross for bakoverkompatibilitet i spillerne og forbedrede algoritmer for oppskalering. Jeg tror den jevne forbruker vil måtte belage seg på å kjøpe den samme filmen opptil flere ganger til i løpet av de neste tiårene før man nødvendigvis får på plass den utopiske visjonen om lisensbasert steaming. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Blu-ray synker dramatisk Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 At salget gikk ned en uke har da lite med hvordan det kommer til å gå fremover her i tiden. Må jo ikke være en økning hver eneste uke. Og dette til tross for at jeg forrige uke aldri har kjøpt så mange Blu-ray plater/spiller. (flere enn jeg totalt har av DVD) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 ITAvisen overdriver selvsagt veldig. Men det viser at Blu-ray ikke ser ut til å ta av ennå. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Ja, men det er uansett bekymringsverdig dersom man begynner å merke en liten nedgang i et produkt som man ønsket/forventet sterk oppgang i gjennom hele linja. Bluray hadde vel sin sterkeste periode rundt Mai(om jeg ikke tar feil). Mange trodde endog at folk skulle løpe mann av huse for å kjøpe Blueray når HDDVD kastet inn årene. En av Sony sjefene trodde faktisk at Bluray ville kapre 50% global markedsandel innen 2008!! Lenke til kommentar
HKS Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Blu-ray synker dramatisk Dette bør kanskje sees i context med det som skjer i USA i disse dager... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Jeg tror at utviklingen de neste månedene (spesielt julehandelen) vil være avgjørende/få stor innvirkning for hvor utbredt formatet blir. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Blu-ray synker dramatisk Dette bør kanskje sees i context med det som skjer i USA i disse dager... Om salget av DVD også gikk ned hadde det kunne vært forklaringen. Men når salget av DVD holder seg nesten stabilt og øker litt, så har ikke det mye med svingningene i økonomien. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Jo. DVD er billig og "sikkert". Det er også et langt mer stabilt marked, naturligvis, da det har vært lengre på markedet. Er det dårlig økonomi så kjøper man ikke siste skrik. Da holder man seg til det eldre og sikrere. Ivhertfall slik jeg ser det. Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 så, samsung mener at man kan se en Film, på en Bluray/dvd spiller, på en TV, digitalt altså ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå