Gå til innhold

Internet Explorer, laster bilder tregt.

j0achim

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et lite problem i internet explorer, over VPN går det velig tregt å laste de interne inrtanet sidene vi har, det er bare enkelte sider som går meget tregt, dette er sidene med bilder og informasjon av ansatte. Sidene innholder ca 100 ansatte pr side (kan ikke endre dette) å laste side ta ca 1,5 - 2 minutter. Å åpne siden fra min egen maskin på jobben tar ca 0,2 - 0,5 sekunder. (jeg er fult klar over at dette har jo med båndbredden å gjøre)

Noen som vet om det er mulig å gjøre slik at IE ikke må laste ned allt content før side vises slik som Firefox eller Opera fungerer?

Kan ikke bruke annen browser siden det er mer ett problem for andre ansatte. (grunnet inlogging på siden skjer bare automatisk i IE)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får vel svare meg selv her og si at vi kom frem til en ordning. Vi hadde brukt bilder av de ansatte hvor linkene var direkte UNC path, som på en eller annen måte gjorde at alt gikk så mye senere.

Etter at vi la alle bildene direkte inn på web servrene å linket bildene på nytt, gikk alt mye bedre.

Endret av j0achim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...