Gå til innhold

Orthos 3t 52C ok og starte og klokke?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Burde gå greit det der, men du glemmte å fortelle hvilket skjermkort du har. Det er somregel det som trekker mest strøm :yes:

En kvalitets psu på 400w er ofte bedre enn en ymse psu på 500w ;)

Men det er jo bare å prøve litt, så ser du hvordan det går. Post her når du har testet så kan vi få se vi også :thumbup:

XD ja skal gjøre det ;D

8800GT 512 MB :blush:

snakker om å glemme det viktigste :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

@Kent m/flere:

SLIGuy har da åpenbart noe peil, han er bare noe konservativ. :)

Du *har* peil når du kjører nForce Intel (SLI) med 2xG280 :)

Ikke alle synes 80+ er en grei loadtemp, selv om det går greit.. ihvertfall uklokket/"småklokket".

En annen ting er det vanlige "maset mitt" om at temp (software-avlest) kun er relevant i en gitt setting.

Dersom systemet blir ustabilt ved 50 grader load og det hjelper å sette inn kjøling som stabiliserer systemet gitt at loadtemp synker til 40 grader, ja så er 50 grader load for høyt. :)

Spesielt på Core 2 CPU'er i ulike varianter har jeg sett usannsylig sprikende load"temp" med samme kjøling/VCore.

BTW:

Blue Orb er vel ikke akkurat "überkjøler", men helt greit for "normal" klokking på luft.

Det er uansett ikke kjøler som setter begrensingene for "normal" klokk et stykke under hva som er max potensiale for en CPU.

En E6400 vil ofte greit la seg klokke til ett stykke over 3Ghz selv med høy temp og stock kjøler.

Lenke til kommentar
@Kent m/flere:

SLIGuy har da åpenbart noe peil, han er bare noe konservativ. :)

Du *har* peil når du kjører nForce Intel (SLI) med 2xG280 :)

Ikke alle synes 80+ er en grei loadtemp, selv om det går greit.. ihvertfall uklokket/"småklokket".

En annen ting er det vanlige "maset mitt" om at temp (software-avlest) kun er relevant i en gitt setting.

Dersom systemet blir ustabilt ved 50 grader load og det hjelper å sette inn kjøling som stabiliserer systemet gitt at loadtemp synker til 40 grader, ja så er 50 grader load for høyt. :)

Spesielt på Core 2 CPU'er i ulike varianter har jeg sett usannsylig sprikende load"temp" med samme kjøling/VCore.

BTW:

Blue Orb er vel ikke akkurat "überkjøler", men helt greit for "normal" klokking på luft.

Det er uansett ikke kjøler som setter begrensingene for "normal" klokk et stykke under hva som er max potensiale for en CPU.

En E6400 vil ofte greit la seg klokke til ett stykke over 3Ghz selv med høy temp og stock kjøler.

Takk for støtten!!!

Lenke til kommentar
Hehe.. Jeg mener ikke at han ikke har peiling.. men som du sier han er kanskje litt "konservativ" :!:

Dessuten er jeg enig i at hardwaren hans har høy "siklefaktor" :green:

edit: ivertfall skjermkortene :p

joa,men rammen og cpu'n henger litt etter. klokka cpu'n til 3,50ghz men hjalp ikke på flaskehalsen så må nok kjøpe nye og bedre ram samt cpu snart.greit jeg er konservativ når det gjelder klokking, har ikke klokka på 2-3år. først nå at jeg tenker å ta det litt opp igjen nå som alle sier at de nye c2d ska være så flotte å klokke(selv med stock-vifte)

og jeg anser megselv ikke som noen pc-guru som kan absolutt alt,men jeg har mine områder der jeg kan mye og andre områder der jeg kan mindre. hadde heller ingen planer at stemningen skulle bli så anspent heller. kom bare med mine meninger som alle andre med mål om å hjelpe.

Lenke til kommentar

Synes nesten jeg også bør svare noe her. Beklager jeg kom med så kvasse uttalelser mot deg

SLIguy, men ble ganske provosert over dine bastante uttalelser og det fakta at du rapporterte Kent -amdme- ble bare for dumt. Bare det du sier at du ikke har klokket på 2-3 år sier vel at du kanskje ikke er den mest oppdaterte på klokking på Core 2. Og bra hardware trenger ikke bety gode kunnskaper om klokking mener nå jeg. Men nok om det :)

Beklager igjen min første post, den var unødig kvass. Og sånn etter alt dette... Velkommen til forumet ;)

Mvh,

Vinci

Lenke til kommentar

"Man skal være grei og snill, og for øvrig kan man gjøre som man vil!"

At dykk har forskjellige meiningar og erfaringar er heilt naturleg, men ikkje la diskusjonen gå over på person. Legg fram dine meiningar og erfaringar og argumenter for det. Ikkje påstå bastant at alle andre tar feil. :)

You may continue.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...