Gå til innhold

Scriptfiler: Mulig å finne ut av hvilken versjon av VB/.net?

Anbefalte innlegg

Hvordan kan man ved å se på en scriptfil finne ut av hva versjon av VB den er skrevet for/av/til?

Jeg arbeider i et firma som skal begynne å lage VB-script selv som et ledd i tilpassning av SuperOffice-moduler for sine kunder. Tidligere har de kjøpt denne tjenesten eksternt. Jeg har en katalog med scriptfiler som ulike konsulenter har skrevet, og trenger å kunne finne ut av hvilken versjon de har brukt. Er det mulig? Bruker noen VB5 eller 6 i dag, eller er det kun .net nå? Jeg har begynt på noen tutorials for .net, men vet ikke om det er der jeg skal begynne, eller om jeg må finne noen for VB5 eller VB6.

Kan legge til at jeg ellers programmerer i Java og noen andre språk. VB er forholdsvis nytt for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er verdens forskjell på scripting og programmering. Scripting foregår med VBscript, som er et helt eget språk, en primitiv avart av VB.

http://en.wikipedia.org/wiki/Vbscript

VB5-6 og .net brukes til programmering; programmer som kompileres til exe-filer, eller tilleggspakker og dll'er. I tillegg er det mye verktøy til å lage interaktive nettsider.

Et trenet øye kan avgjøre hva du har med å gjøre ved å se på filendelser og å lese litt kode.

Beste hilsen Harald

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...