jeg_lyver_mye Skrevet 8. september 2008 Rapporter Del Skrevet 8. september 2008 Hei! Er det noe genetisk feil med meg siden jeg ikke "orker"/"klarer" å gå på skole? Jeg trives generellt ikke blant mye folk, generelt folk jeg ikke kjenner! Ser ut som dette året også vil gå veldig dårlig! Hva gjør jeg? Er det bare ment å bli sånn? Jeg vil helst sleppe å gå på skole og se folk, fordi det å lære på skolen er fint og hyggelig! Men folka rundt meg er en bare en plage! Forstyrrende! Klarer ikke tenke med tanken på at det er folk rundt meg der hele tiden! Ting går aldri som det skal, jeg vurdere å ta på meg skoa å gå meg en tur i skogen og helst ikke gå tilbake. Men! Samfunnet er jo slik at jeg må vende meg til folk! Så hva gjør jeg? Takk! Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 8. september 2008 Rapporter Del Skrevet 8. september 2008 Hvor gammel er du, hvilket klassetrinn går du på? Har du hatt problemer på skolen før? Lenke til kommentar
Morten21 Skrevet 8. september 2008 Rapporter Del Skrevet 8. september 2008 Er omvendt for meg, hater skole generelt sett, men går ditt pga da kan jeg treffe kompiser og nye folk. Men selve skolen er helt forferdelig, orker ikke og ta opp en bok i timen Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 8. september 2008 Rapporter Del Skrevet 8. september 2008 Beste rådet jeg kan gi er å ta deg sammen. Jo lenger du kommer opp i skolen jo mer valgfrihet får du over hvilke fag du tar. Beste rådet jeg kan gi er å ta deg sammen. Jo lenger du kommer opp i skolen jo mer valgfrihet får du over hvilke fag du tar. Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 8. september 2008 Rapporter Del Skrevet 8. september 2008 Var akuratt slik som deg når jeg gikk i 10ende klasse(går i 1.vgs). gikk skjeldent på skolen, såv mye i timene, fikk dårlige karaktere osv. Men heldigvis ser det ut til at alt har forandret seg nå som jeg går på videregående Lenke til kommentar
Coa Skrevet 8. september 2008 Rapporter Del Skrevet 8. september 2008 Har hatt slike perioder selv. Helt sliten gidder ikke, er nesten deppa. Det må bli bedere etter hvert, det ble hvertfall for meg. Prøv å se lyst på ting, ta hver dag som den kommer. Ta deg et par dager fri, før du kommer tilbake til skolen, det hjelper. Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 9. september 2008 Rapporter Del Skrevet 9. september 2008 Du er innadvendt, enkelt og greit. Det går an å trene seg opp til å bli mer utadvendt ved å eksponere deg selv for flere sosiale situasjoner, men det krever at du har lyst til det. Lenke til kommentar
Rhyth Skrevet 12. september 2008 Rapporter Del Skrevet 12. september 2008 (endret) Har du hatt problemer med skolen før? F.eks blitt mobbet elns? Kan høres ut som du sliter med noe som kalles skolevegring.. Hvis du ikke liker og gå på skolen, hvorfor ikke studere over internett evt ta fagene som privatist? Endret 12. september 2008 av Rhyth Lenke til kommentar
Nator Skrevet 12. september 2008 Rapporter Del Skrevet 12. september 2008 Høres ut som du sliter med sosial angst. Hvis du vil gjøre noe med det, burde du oppsøke noen som du kan få veiledning av ansikt til ansikt om mulig. Det begrenser seg veldig hva du kan få av hjelp via et nettforum som dette. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2008 Rapporter Del Skrevet 15. september 2008 Jeg skulka rimelig mye en perriode på VGS jeg også. Har nå begynt på sisteåret og har bare vært borte en dag pga sykdom så langt. Min erfaring er at det er lettere å skulke hvis det faktisk føles viktig for deg. Skulka f. eks mye i 8 og 9 på ungdomsskolen, men 10. gikk fint. Pass på at du setter deg mål som "Nå skal jeg pokker meg ikke skulke noe før høstferien". Sett deg stadig sånne små mål. Da er det lettere å unngå å få mye skulk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå