Dahl Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Danske Itbutikken er kjøpt opp, lukket og nå konkurs. Les mer Lenke til kommentar
captain_obvious Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Jævla svindleren Per Sunesen! Nekter å rette seg etter forbrukertvistutvalgets dommer, trikser og mikser med SHG for å trenere kravet mot han, så nå går hele bøtteballetten konkurs. Håper karma eksisterer. Endret 8. september 2008 av captain_obvious Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 dette med reklamasjonen er helt lovlig desverre... Dette skjedde også en gang med nettbutikken pyton. Men der tok nye eiere med seg garantiansvaret for å holde kundene til nettstedet.... Lenke til kommentar
mofopop Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Holder meg til dem jeg stoler mest på, komplett og ps. Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Dette er VELDIG gode nyheter for oss som selvfølgelig har klart å kjøpe et logitezh Z-5500 anlegg fra shg som blir ødelagt og det nå ikke er reklamasjon på. jaja hva betyr vel det, er bare 2600 BORTKASTA, herregud Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) kjenner flere med z5500 anlegg, de plagdes med at sikringen gikk og har skifta den ut med spiker ikke glem at du har som regel garanti hos produsent, ta kontakt med de og hør. Som regel er produsentene greiere enn butikkene når det gjelder garanti =) Endret 8. september 2008 av VikinGz Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Mulig det er det samme som skjedde med meg også, har hatt 3 slike anlegg fra shg uten at noen har vart lenger enn 2 uker. Mister kontakten frem til hovedstyringen, målte sikringen og det viste seg at den var ok, men skader jo ikke å prøve med en spiker. Om det over all forhåpning fungerer er jeg deg evig taknemmelig Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 husk at du mister garantien fra logitech om du setter i spiker ;P så du kan ta kontakt med de først =) Lenke til kommentar
captain_obvious Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Det er de som har tapt flere ganger større beløp enn deg, Gamezor. Og dette på dommer fra Forbrukertvistutvalget som har stått over lengre tid fordi Per Sunesen som styrer bandittsjappen ITbutikken/SHG ikke respekterer norsk kjøpslov. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Man har full anledning til å reklamere mot tidligere/høyere salgsledd ved en konkurs. De som har f.eks utstyr fra Logitech, kan reklamere mot Logitech Norge (eller evt distributør). Lenke til kommentar
captain_obvious Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Også hvis dette gjelder kjøpsloven, ikke garanti? Altså hvis jeg har et utestående krav fra Forbrukertvistutvalget på Itbutikken/shg/Per Sunesen swindle as, kan jeg rette kravet mot produsenten? Endret 8. september 2008 av captain_obvious Lenke til kommentar
Caze Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Reklamasjonsretten din er nedfelt i forbrukerkjøpsloven (når du som privatperson kjøper av et firma. KJØPSLOVEN gjelder mellom privatpersoner, eller mellom næringsdrivende). Glem alt som har med "garanti" å gjøre - det er ikke relevant i denne sammenhengen. "Garanti" er noe en produsent KAN tilby, men for at det skal kunne kalles "garanti" må det gi deg som kjøper rettigheter UTOVER det som du allerede har lovmessig krav på. Hvis et produkt du kjøper i en butikk som senere går konkurs, er produsert av f.eks Logitech, og det fremkommer en feil som dekkes av din reklamasjonsrett (som forbruker, ikke firma) - kan du rette denne reklamasjonen mot Logitech. Se litt i Forbrukerrett-tråden angående dette. Det er mange forklarende innlegg der: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=439 Endret 8. september 2008 av Caze Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Man har full anledning til å reklamere mot tidligere/høyere salgsledd ved en konkurs. De som har f.eks utstyr fra Logitech, kan reklamere mot Logitech Norge (eller evt distributør). Gitt at de aktuelle varene er kjøpt via importør/distributør i Norge. Ved parallellimport/direkteimport, som er blitt mer og mer vanlig, kan man risikere å måtte gå til utenlandsk distributør, og det er ikke selvsagt at opplysning om denne fremkommer noe sted. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Til: Gamezor Vis anlegget ditt er ødelagt eller den sikringen har gått så er det bare og gå inn på logitech sin nettside og support, så sender de deg en ny helt gratis. Du kan også dra til en bensin stasjon eller elektro butikk og kjøpe en ny koster 5-20 kr kanskje max. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
Lord Darkness Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 På tide at ta bort SHG fra prisguiden synes jeg. //LD Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Holder meg til dem jeg stoler mest på, komplett og ps. Holder meg til dem jeg stoler mest på, lokale forhandlere hvor man kan snakke med selgeren personlig og få tips og triks, og et godt tilbud om man handler en del om gangen. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Mulig det er det samme som skjedde med meg også, har hatt 3 slike anlegg fra shg uten at noen har vart lenger enn 2 uker.Mister kontakten frem til hovedstyringen, målte sikringen og det viste seg at den var ok, men skader jo ikke å prøve med en spiker. Om det over all forhåpning fungerer er jeg deg evig taknemmelig Burde kanskje ha lært andre gangen da at du burde ha kjøpt noe annet. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Ifølge nettsidene til Itbutikken betyr dette for deg som kunde at reklamasjonsretten faller bort, i alle fall i teorien. Har man et produkt fra nettbutikken som man ønsker å reklamere på, må man selv få reparasjonen gjennomført. Har det ikke alltid vært slik med itbutikken? Lenke til kommentar
kindings Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Holder meg til dem jeg stoler mest på, komplett og ps. Holder meg til dem jeg stoler mest på, lokale forhandlere hvor man kan snakke med selgeren personlig og få tips og triks, og et godt tilbud om man handler en del om gangen. Det er det vel like stor sannsynlig at en lokal sjappe går over ende som en av de større nettbutikkene, dersom det er poenget her. Man vet aldri hvor solid butikken man handler i er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå