nor_ranger Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Har problem med å overklokke min barton 2500, Jeg økte vcore til 1.85 og har prøvd med fsb fra 175-190, hver gang får jeg svart skjerm og må resette bios.... Er det noe annet jeg må gjøre for å kunne overklokke? Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Har problem med å overklokke min barton 2500, Jeg økte vcore til 1.85 og har prøvd med fsb fra 175-190, hver gang får jeg svart skjerm og må resette bios.... Er det noe annet jeg må gjøre for å kunne overklokke? Du må først og fremmst finne ut hva det er som stopper systemet. Det eneste du har testet så langt er at det komplette systemet ikke klarer over 174MHz?. For å teste CPU lar du allt annet stå i mest mulig stabil innstilling og endrer multiplier. Eventuellt justere FSB noe for å få mindre trinn. Skal du teste FSB setter du ned multiplier på CPU og RAM ned på en fast lav hastighet asykront med FSB o.s.v Så vidt jeg vet har du alle nøvendige innstillingmuligheter på ditt HK. Når alle tester er gjort kan du enkelt optimalisere for hva de enkelte deler tåler med forskjellige volt settinger. Lykke til. Lenke til kommentar
nor_ranger Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 jeg har satt mp til 12.5 uten stabilitets problem, ellers har alt stått på optimal. Jeg prøvde 174 x 11, svart skjerm. Leser jo om andre folk som har 200 x 11 på samme prosessor. OldMan overklokket barton 2500 til 2.6 ghz md 1.85 vcore, test systemet var nøyaktig likt det jeg har nå.... Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Har du satt FSB og minne til å kjøre synkront, altså 100% (eller 6/6 som det heter på Abit sine kort)? Lenke til kommentar
nor_ranger Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 by spd?? jeg har asus a7n8x deluxe Lenke til kommentar
Misshaped Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 by spd?? jeg har asus a7n8x deluxe By spd er timing innstillinger. Det står under Cpu/Memory settings eller noe sånt. Du har sikkert valg mellom Auto, 1:1, 4:5 osv... Men er selvfølgelig ikke helt sikker siden jeg ikke har det hk'et selv, men et annet Asus kort. Lenke til kommentar
nor_ranger Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 skal det være 1:1? Lenke til kommentar
frans Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Har du satt FSB og minne til å kjøre synkront, altså 100% (eller 6/6 som det heter på Abit sine kort)? Tror minnet var i % på Asuskortet. 166 mhz FSB og 120 % Minnebuss = 200 mhz. Det skal finnes en synkron innstilling som kan brukes hvis man har PC3200 minne. Hvis du setter minneinnstillingene til f.eks. 75 % skulle du være på den sikre siden. Asus bruker termalpad under northbridgen. Det kan være dette som hindrer høyere FSB klokking. Å bytte denne ut med pasta, samt planslipe kjøleren bør man gjøre, evt. montere ekstra vifte på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå