Airborne Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Hei, OCZ TECH StealthXStream 600W tok på lørdag klokken 19:00 kvelden. Desperat som jeg var så måtte jeg kjøpe ny psu, men alle butikkene var jo stengt. Så jeg fant en gammel 500W og satt inn ett gammelt ati x850pro skjermkort. Selv med denne så slår datan min seg av. så antar maskinen bruker for mye strøm. Oppsett er: Gigabyte GA-MA770-DS3 hk. Crucial basillix 4x 1024mb ram. amd 6000+ 3.0GHz 125W synder? denne bruker vannkjæling. 5x harddisker, en på 10000rpm. OS er vista 64bit. blu-ray cdrom x850pro skjermkort. Hvor mye tror dere effekten på denne maskinen ligger på siden data slår seg av hele tiden? CPU og sys temp i bios er ~20-25C Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 http://extreme.outervision.com/PSUEngine Der kan du regne ut. Jeg kom frem til 325 på ditt dydtm men det er mest fordi jeg måtte gjette litt Så egentlig skal 500 wattern holde.. Kommer an på ampere da. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Alltid etter min bok lurt å ha mye mer enn hva man egentlig trenger Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Systemet ditt trekker mest sannsynlig ikke mer enn maks 200W. Den strømkalkulatoren tar hardt i og er sikkert sponset av psu fabrikanter Kjøp en strømmåler på claes ohlsson eller europris og mål. Plutselig så vet du hvor mye strøm diverse husholdningsapparater trekker også :!: Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Er kansje PSU som er ødelagt (500 wattern). Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Alternativt tok din gamle psu med seg noen komponenter i døden? Lenke til kommentar
Airborne Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Kjører kun en harddisk nå, den slår seg av/restarter sjeldnere enn før. Men som det er sagt lenger opp så kan det hende den tok med seg noe mer. kan hende hovedkort har fått seg en støyt grunnet at når vista går i sjermsparermodus så kan jeg ikke retunere til windows fordi man ikke kan bevege mus eller tastatur. eneste som funker er å styre maskinen med vanlig ps2 tastatur for så å restarte datan med tastaturet. Utrolig kjipt om hovedkortet har gått, fordi det å tappe vannet fra vannkjøinga er så herk.. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Setter fortsatt pengene mine på at det er driver relatert:) Edit: Forresten, har du overklokket systemet ditt? Endret 8. september 2008 av Uglegutt Lenke til kommentar
Airborne Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Nei, ingenting er overklokket, dog så var det en grønn tekst på bios jeg ikke husker hva stod. men jeg kan ta ett bilde straks. grønn tekst ser man ikke helt ofte i bios mener nå jeg. Endret 8. september 2008 av Airborne Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Hehe.. grønn tekst er vel noe utenom normalen ja (Har dog ikke vært innom noen GBT hk av nyere dato..) Har du sjekket med bare en minneslott og slikt, de enkle testene for å se om det kan være hw relatert? Lenke til kommentar
Airborne Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Nei, det har jeg ikke faktisk. men her kommer bilder, dersom ingen flere forslag etter bildene prøver vi med ram. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Ingenting merkelig der etter mine kunnskaper. Bortsett fra rammen som kanskje har litt høy spenning? Memtest: http://www.memtest86.com/download.html Lenke til kommentar
Airborne Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Har kjørt memtest dog med alle 4 brikkene i. Men den memtesten er vell ikke for 64bit? Endret 8. september 2008 av Airborne Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Den kjører i 32 bits samme hva antar jeg. Du får iallefall testet mesteparten av rammen (?). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå