Gå til innhold

Diablo - tidenes beste spill?

Anbefalte innlegg

Khogn: Andre fpser hadde også hatt historie, dialog, etc, men Half Life var det første spillet som gjorde dette gjenomført og nesten til perfeksjon. Det er vel ikke en eneste feature i spillet som skiller seg ut som ny og innovativ. Men hver eneste feature og del av spillet er utrolig gjennomført.

Hvilke spill tenker du på? Jeg husker at da Half-Life 1 kom ut var det hovedsaklig Quake 2 som var det "store" innen FPS, og alle konkurrentene følte samme vei: ren aksjon. Valve tok motsatt vei og valgte en eldre spillmotor og vekt på historien. Jeg visste ikke at det var andre før HL1, og i så fall vil jeg gjerne vite hvilke.

Videoannonse
Annonse
Veldig vrient og komme forbi nightmare med bare equip du finner? Jeg syner alltid nightmare var mye letter en normal med tanke på at du da kan bruke main skillsene dine, og mest sansynlig puttet en del skill points i de.

Hadde nettop en javazon som sikkert kunne greid act 1 nightmare på under en time, hvor i normal det ville tatt mye lenger tid.

[sarkasme]Men som du sier, å runde hele spillet fra normal-hell inkludert alle viktige quests (rush) på 1 time er jo veldig gøy da:P[/sarkasme]

Om bare jeg hadde tid skulle jeg ha lagd en zeal barb og avenger sorc :D

Når jeg sier forbi Nightmare så mener jeg fra Act 5 og ut Hell.

Forøvrig kan du spare deg for sarkasmen, jeg sa at det var slik jeg likte å spille.

Ska være enig med at det er vanskelig fra nightmare til hell, men langt fra umulig. Når en person kan ta en passiv amazon (bruker passive skill tree) med kun cracked equipment og runde hele greia på hardcore, så det går egentlig på hvor tålmodig en er, og hvor mye man kan om spillets mekanisme.

Og det med sarkasmen var jo bare litt spøking da. Har ikke noe imot at noen liker å ha utrolig kraftige (for kraftige til og med) characters, har faktisk et par selv. Ville bare påpeke at selv om det er gøy og kunne eie alt uten en gang og komme i nærheten av og dø, finnes det mange sub-builds og cross class skills man kan bruke, og ha det utrolig gøy.

En av de morsomste tingene jeg gjorda forrige ladder var en zeal assassin som brukte venom til å gjøre skade. Kast wake of fire, mind blast, dragon flight på noen og zeal til de dør. Mange mente jeg brukte hacks pga de ikke kjønte hva jeg angre med :p

Endret av Korialstraz
Ska være enig med at det er vanskelig fra nightmare til hell, men langt fra umulig. Når en person kan ta en passiv amazon (bruker passive skill tree) med kun cracked equipment og runde hele greia på hardcore, så det går egentlig på hvor tålmodig en er, og hvor mye man kan om spillets mekanisme.

Og det med sarkasmen var jo bare litt spøking da. Har ikke noe imot at noen liker å ha utrolig kraftige (for kraftige til og med) characters, har faktisk et par selv. Ville bare påpeke at selv om det er gøy og kunne eie alt uten en gang og komme i nærheten av og dø, finnes det mange sub-builds og cross class skills man kan bruke, og ha det utrolig gøy.

En av de morsomste tingene jeg gjorda forrige ladder var en zeal assassin som brukte venom til å gjøre skade. Kast wake of fire, mind blast, dragon flight på noen og zeal til de dør. Mange mente jeg brukte hacks pga de ikke kjønte hva jeg angre med :p

Såklart, noen ganger lager jeg bare en ny character og spiller meg gjennom hvertfall Normal og Nightmare med kun stuff jeg finner. Det er også gøy. Og man kan ha det mye gøy om man har litt økonomi i D2, som å lage bear-sorceress, melee-sorceress (hovedsakelig PvP) og andre artige kombinasjoner ved bruk av uniques og rune words. :)

Såklart, noen ganger lager jeg bare en ny character og spiller meg gjennom hvertfall Normal og Nightmare med kun stuff jeg finner. Det er også gøy. Og man kan ha det mye gøy om man har litt økonomi i D2, som å lage bear-sorceress, melee-sorceress (hovedsakelig PvP) og andre artige kombinasjoner ved bruk av uniques og rune words. :)

Er akkurat det jeg gjør og. Skulle bare ønske jeg kunne geare en bearsorc, bearassa, duel dream sorc og sånt no. Men etter ladder reset har jeg bare ikke orket hele det mf stadiet, og gidder ikke trade på nl pga priser og sånt. Får vel vente til prisen for ladder hrs på jsp blir lavere så jeg kan selle no nl stuff og skaffe meg ladder ting.

Men i det siste har jeg spilt mye hardcore. Hadde en kick/trap assa som døde i lvl 63, og har nå en Fishyzon (lightning fury, charged strike og freezing arrow) som er 75.

Om du har noen nl pvp chars, så har jeg en light sorc og trapper der. ;)

Sant nok det du sier om at den deler tronen med spill som Heroes III, men kan jo egentlig ikke sammenlignes, sjangeren tatt i betrakting. Uansett er D2 et spill man kan spille MANGE ganger uten og ha en lik character som de andre gangende. Egentlig synd at så mange ikke forstår det. Fleste ser jo kun et kort og lineært spill som de går lei av fort, mens det egentlig er sinnsykt mye du kan sette deg inn i om man bare prøver.

Bare det at PvP delen mer eller mindre er et eget spill i seg selv er jo ganske sykt. Private duelling klubber, turneringer og faktisk egen server (ikke Blizzard server) som kun er dedikert til PvP. Samtidig er det et helt Singeplayer samfunn der og som har egne turnering med restriksjoner for characters og om og gjøre å komme så langt som mulig i spillet.

Så er det jo spill mekanismen som kanskje er noe av det sykeste jeg har vært borti i et ARPG spill noen gang. Bare drop systemet er så komplisert at jeg ikke en gang vil tenke på å finne ut hvordan alt virker :O

Endret av Korialstraz
Sant nok det du sier om at den deler tronen med spill som Heroes III, men kan jo egentlig ikke sammenlignes, sjangeren tatt i betrakting. Uansett er D2 et spill man kan spille MANGE ganger uten og ha en lik character som de andre gangende. Egentlig synd at så mange ikke forstår det. Fleste ser jo kun et kort og lineært spill som de går lei av fort, mens det egentlig er sinnsykt mye du kan sette deg inn i om man bare prøver.

Bare det at PvP delen mer eller mindre er et eget spill i seg selv er jo ganske sykt. Private duelling klubber, turneringer og faktisk egen server (ikke Blizzard server) som kun er dedikert til PvP. Samtidig er det et helt Singeplayer samfunn der og som har egne turnering med restriksjoner for characters og om og gjøre å komme så langt som mulig i spillet.

Så er det jo spill mekanismen som kanskje er noe av det sykeste jeg har vært borti i et ARPG spill noen gang. Bare drop systemet er så komplisert at jeg ikke en gang vil tenke på å finne ut hvordan alt virker :O

Dropsystemet satt jeg meg inn i for en tid tilbake. Tungt lesestoff. For ett item er det åtte variabler som skal rolles, og man skal rolle seg frem gjennom alle variablene som definerer hva slags item, om det er item osv. Kan linke til en guide senere.

Og jeg sammenlignet ikke Heroes III og Diablo 2, anser dem bare som noen av verdens beste spill noen gang. :)

LarsP: Enig i at Fallout vil nok krige om en toppplassering, mens Diablo 2 vil nok muligens klare å klikke seg inn på top 10 eller top 20.

Heilage: Skaff deg Fallout 2 og spill det en masse til treern kommer nå snart :D

Khogn: Tja, litt urettferdig sammenligning siden det er basert på en film og ikke har voice acting, men Goldeneye til N64 hadde både historiefokus og cutscenes. Det er en av tingene som gjorde Goldeneye til det revolusjonerende spillet det var.. Half Life tok jo da dette mye lengre, men det var ikke nytt per se.

Dropsystemet satt jeg meg inn i for en tid tilbake. Tungt lesestoff. For ett item er det åtte variabler som skal rolles, og man skal rolle seg frem gjennom alle variablene som definerer hva slags item, om det er item osv. Kan linke til en guide senere.

Og jeg sammenlignet ikke Heroes III og Diablo 2, anser dem bare som noen av verdens beste spill noen gang. :)

Veit litt om hvordan det funker, men ikke satt meg inn i alt med item lvl, qlvl, mlvl, hva som kan spawne på magical og rare items, hvilke kombinashoner som kan spawne på samme items etc. En ting jeg husker er at når et item dropper (altså etter det er bestemt hva slags base item some skal droppe), så roller den først om det er unique, så set, rare og til sist magical. Om en unique item av samme type blir droppet 2 ganger i samme game får du en failed rare som har 2 ganger mer durability enn en vanlig rare av samme base item, om du får en failed set (tror det går) er det magical item med trippel durability.

Ein sånn tittel må gjes på avstemming, det er umogeleg å rekne seg fram til eller kalkulere kva spel som er mest spelt. I så fall hadde nok Counter Strike ganske sikkert tatt sigeren heim.

Og som alltid ville alle dei som ikkje stemte på vinnaren vore uenig.

WoW? :p

Må jo sies at det er veldig få spill som fortsatt har så mange spillere 10 år etter at det ble gitt ut, og at til dags dato er det ingen ARPGs som har kommet i nærheten av det D2 er. Mulig Sacred 2 greier det, men da må de virkelig satse mer på PvP enn det de gjorde i første spillet. Det og ikke ha så mange små bugs som fantes i Sacred 1.

Veit litt om hvordan det funker, men ikke satt meg inn i alt med item lvl, qlvl, mlvl, hva som kan spawne på magical og rare items, hvilke kombinashoner som kan spawne på samme items etc. En ting jeg husker er at når et item dropper (altså etter det er bestemt hva slags base item some skal droppe), så roller den først om det er unique, så set, rare og til sist magical. Om en unique item av samme type blir droppet 2 ganger i samme game får du en failed rare som har 2 ganger mer durability enn en vanlig rare av samme base item, om du får en failed set (tror det går) er det magical item med trippel durability.

Så skal det også rolles i forhold til item durability og quality, ergo både prefixer og suffixer i tilfelle vanlig magic (og noen ganger rares).

Vi kan si oss enige i at det er veldig mange variabler iallefall. :)

LarsP og Pivotal: Jeg skal skaffe meg Fallout-spillene og prøve dem. :)

Jeg har har alltid lurt på en ting: Hva menes egentlig med "cracked equipment"?

Og for å ta et spørsmål litt "off-topic": Er det noen andre som har hatt problemer med latency og "usynlige monstre" o.l. med 1er'n på battle.net? Jeg kjører med Vista (som ikke liker gamle spill noe særlig, Diablo vil ikke virke i kompabilitetsmodus, så jeg kjører som vanlig administrator), skrudde av antivirusen og sidepanel, o.l. og har en passe god signalstyrke på trådløsen.

Anyone?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...