Gå til innhold

Diablo - tidenes beste spill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette spørs jo mye på definisjonen av tidenes beste spill.

Diablo var helt unikt da det først kom ut, grafikken var bra, gameplay var bra, stemingen var genial og replayability lå også høyt på lista. Så diablo er definitivt et av de beste spillene jeg har spilt. Toern tok noen av de bedre momentene fra enern og forbedret dem, greit nok, men diablo II var ikke revolusjonerende på noen måte slik som jeg på mange måter følte 1'ern var.

Blir litt feil å si at diablo II var bedre når det stort sett er samme spill bare med mange flere år utvikling bak.

Jeg gikk gjennom Diablo 1 i single-player en gang uten å synes det var det helt store, og prøvde det kun online én gang. En fyr på veldig høyt level kom bort til meg og gav meg alt mulig av utstyr uten at jeg ba om det engang, og en annen kom bort og begynte å krangle med ham. Noen minutter etter logget jeg av og gadd aldri logge tilbake.

Bruke mange timer på Diablo 2, men det var fordi det var lenge før jeg fikk bredbånd og mMO'er. Det var morsomt, men langt fra perfekt. Jeg nådde lvl 30 et sted i Act 2 på Nightmare, men etter det var det aldri noen nye skills. Hva skal jeg liksom se frem til på de neste 69 levelene? Jippi, enda sterkere fireball. Jippi, litt mindre ubrukelig golem. :p

Dessuten er jeg en sterk motstander av å kalle et spill best fordi det kom først. I følge den teorien trenger vi aldri oppfølgere som Diablo 2, Half-Life 2, Baldur's Gate 2 og Elder Scrolls 2. ;)

Du kan ikke ta poeng i strength. Du kommer ingen vei med det. Kun så mye strength og dexterity du trenger for å bruke gear, helst bruke så mye charms og stat-mods som mulig for å slippe å ta poeng i noen av dem, og alt annet i vitality. ALT. Ikke ett poeng i energy engang.

På den måten kan jeg soloe Baal i Hell med en Barbarian. :)

For å svare på det: Jeg hadde mange +life charms i inventory, en helm med 3 Perfect Ruby, pluss noen gode ringer som gav +life. Tipper at jeg hadde en 200-300 HP ekstra med alt utstyret. Jeg satset mer på vitality enn dexterity, men hadde litt mer strenght enn vitality. Brukte ikke ett eneste poeng på energy. Jeg gav såpass mye på vitality at jeg hadde omtrent 700 HP i utgangspunktet. La oss si at jeg satset litt mer på vitality, f.eks. 75 poeng, som gir 150 HP. (Assasin får +2 HP pr. poeng, barbaren er den eneste klassen som får 3). På "Hell" hjelper det lite. Kan forøvrig si meg enig at "Hell" er beregnet på online play. Det blir i drøyeste laget på single player.

Aldri spilt diablo, men diablo 2 har jeg spilt, siden det kom ut, spiller det fortsatt :) Har vel 4-5 lvl 80+ chars i siste Ladder.

Lostinspace; du skulle ha sjekket ut diverese builds før du brukte opp skillpoints på tull :) Trenger ikke være juks selv om man ikke finner opp hjulet på nytt. Spillet har vært ute såppas lenge, og de beste builds innenfor hver char class er godt dokumentert.

Du kan ikke ta poeng i strength. Du kommer ingen vei med det. Kun så mye strength og dexterity du trenger for å bruke gear, helst bruke så mye charms og stat-mods som mulig for å slippe å ta poeng i noen av dem, og alt annet i vitality. ALT. Ikke ett poeng i energy engang.

På den måten kan jeg soloe Baal i Hell med en Barbarian. :)

For å svare på det: Jeg hadde mange +life charms i inventory, en helm med 3 Perfect Ruby, pluss noen gode ringer som gav +life. Tipper at jeg hadde en 200-300 HP ekstra med alt utstyret. Jeg satset mer på vitality enn dexterity, men hadde litt mer strenght enn vitality. Brukte ikke ett eneste poeng på energy. Jeg gav såpass mye på vitality at jeg hadde omtrent 700 HP i utgangspunktet. La oss si at jeg satset litt mer på vitality, f.eks. 75 poeng, som gir 150 HP. (Assasin får +2 HP pr. poeng, barbaren er den eneste klassen som får 3). På "Hell" hjelper det lite. Kan forøvrig si meg enig at "Hell" er beregnet på online play. Det blir i drøyeste laget på single player.

700 i liv er dessverre veldig lite. Under 2000 er i grunn veldig lite (Barben min har 3300). Skjønner heller ikke hvorfor du har brukt så mange socket items, de gir veldig lite om man måler dem mot Rune Words og unike items. Anbefaler deg å ta en titt på The Arreat Summit hvor det er en oversikt over alle items.

Vil ikke si at d2 lod er for vanskelig. Med rws, uniques, bra rares etc er det vel heller for lett.

Det skal også sies at en ma assassin ikke er en særlig bra char, og spesiellt ikke i pvm (eller pvp for den saks skyld). En bra gearet assa bør også ha rundt 4k hp (med bo).

Og til slutt.. ja d1 var et sinnsykt bra spill^__^.

Jepp, jeg vet at de fleste som spiller på "Hell" har opptil flere tusen hitpoints, jeg misunner alle dere som finner det beste equipmentet og får til de beste character buildsene. Klart 1000 HP blir i svakeste laget (700 HP uten alt equipment og charms i inventoryen). La meg også rette opp i en feil i tidligere innlegg: +3 HP pr. poeng i Vitality for Assasin, +4 HP for Barbarian skulle det stå (det er en stund siden jeg spilte sist).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...