Gå til innhold

Litt "high-end" til iPod og film på TV - forslag?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har lest endel på forumet her uten helt å finne det jeg leter etter.

Har bestemt meg for å bruke litt penger på et par gode hodetelefoner som skal brukes til iPod og film på TV.

Kriteriene er bare at det ikke skal være noise cancelling (skal kun brukes innendørs), minst 3 meter ledning og vi sier en makspris på rundt 2000 kr.

Har sett endel på Sennheiser HD650 men ble usikker på hvordan disse var med iPod. Er de for tunge for iPod?

Og når trenger man en hodetelefon-forsterker?

Setter stor pris på forslag her! ;)

Endret av hmmmmmmmmmm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

HD650 kan du glemme med ipod. Beyerdynamic dt770 er et godt valg, spørs om du med "noice cancelling" mener faktisk NC eller om du bare mener lukkede hodetelefoner, noice ISOLATING. 80ohm versjonen kan bli tung for ipods, spørs hvor høyt du spiller, isåfall finnes det en 32ohm versjon

Lenke til kommentar

Hei.

Takk for svar.

Med noise cancelling mente jeg disse med aktiv motlyd som vissnok skal være bra på fly og i støyfylte rom osv. Leste et sted at du fort kan ende opp med en ganske irriterende summelyd hvis du bruker klokkene i et stille rom.

Om de er lukkede eller åpne spiller ingen rolle for min del.

Det er heller ikke et poeng i seg selv å bruke mest mulig penger, jeg vil bare ha meg et godt sett som varer en stund. Og som selvsagt gir meg rå lyd.

Interessant det du skriver om ohm. Hva er grensen for en iPod? Kan jeg i teorien bruke hvilket som helst sett med en forsterker?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da var reserveparet også brukket og da sitter jeg igjen med iPod-tilbehøret. Det betyr at det haster med å finne et nytt.

Er det noen av dere som har noen svar til meg på det jeg lurer på i mine innlegg? Spesielt dette med ohm-grensen for iPod og forsterker.

På forhånd takk

Endret av hmmmmmmmmmm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

litt avhengig av hvilken forsterkerdu har så er det egentlig ikke noen grense der. angående ipod kommer det litt an på hvor høyt du hører... jeg kjører 80 ohm dt770 ut fra en Sony spiller med dårligere utgangseffekt enn ipod og har allikevel ikke volumet i nærheten av maks, mens andre spiller så det ljomer i veggene. si at grensen er 80ohm om du er en normal person

Lenke til kommentar

My bad.

Jeg har forklart meg dårlig. Det jeg mente med forsterker var for eksempel en slik. Etter å ha lest litt rundt fikk jeg vel inntrykk av at dette var litt mer vanlig enn det kanskje er.

Poenget med en forsterker av denne lille typen skulle være å gjøre det mulig å bruke heftigere hodetelefoner, og jeg var ute etter erfaringer dere hadde.

Når det gjelder volum så er jeg nok også innenfor kategorien normal. Jeg trenger ikke noe i nærheten av maks volum.

Skal titte på disse 80 ohm dt770 du bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...