Gå til innhold

Sony KDL-40W4000K og 1080p via Component?

Gjest Slettet+1374861

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+1374861

Stiller dette spørsmålet her jeg, selvom det nok overlapper noe med andre kategorier.

Jeg har nylig kjøpt inn ett stykk Sony KDL-40W4000. Den har en Component inngang.

På Wikien til Component ser jeg at den 'teknologien' faktisk har mulighet for opp til 1080p, men linjen er formulert slik:

Component video is capable of carrying signals such as 480i, 480p, 576i, 576p, 720p, 1080i and 1080p, although many TVs do not support 1080p through component video.

Spm 1: Hvordan kan jeg vite om TVen min støtter 1080p gjennom Component inngangen?

I tillegg har jeg ett Gainward 8600GTS Gold Sample skjermkort med en utgang det så forklarende står "TV/out" på. Første spørsmål er vel hva i allverden dette er? Jeg fant noe om VIVO som lignet fælt, men vet ikke om det er samme teknologi.

Spm 2: Er det muligheter for å få ut Component fra en TV/out, og da isåfall med gode nok kvalitet til å føre 1080p?

All hjelp tas hjerlig imot! Takk. Hører gjerne på 'generellt tøys' rundt temaene jeg spør om her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1374861

Nei desverre. Hos komplett heter det "HDTV-utgang", på kortet står det "TV/OUT", og det er vel helt konkret en 7-pin mini-DIN. Forøvrig fikk jeg en følelse av at man kunne kjøre en overgang fra DVI til HDMI uten kvalitetstap, som gir meg litt håp. Har tross alt 2 DVI utganger på kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...