Gjest Slettet+1374861 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Stiller dette spørsmålet her jeg, selvom det nok overlapper noe med andre kategorier. Jeg har nylig kjøpt inn ett stykk Sony KDL-40W4000. Den har en Component inngang. På Wikien til Component ser jeg at den 'teknologien' faktisk har mulighet for opp til 1080p, men linjen er formulert slik: Component video is capable of carrying signals such as 480i, 480p, 576i, 576p, 720p, 1080i and 1080p, although many TVs do not support 1080p through component video. Spm 1: Hvordan kan jeg vite om TVen min støtter 1080p gjennom Component inngangen? I tillegg har jeg ett Gainward 8600GTS Gold Sample skjermkort med en utgang det så forklarende står "TV/out" på. Første spørsmål er vel hva i allverden dette er? Jeg fant noe om VIVO som lignet fælt, men vet ikke om det er samme teknologi. Spm 2: Er det muligheter for å få ut Component fra en TV/out, og da isåfall med gode nok kvalitet til å føre 1080p? All hjelp tas hjerlig imot! Takk. Hører gjerne på 'generellt tøys' rundt temaene jeg spør om her. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Har ikke det skjermkortet HDMI-utgang? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Nei desverre. Hos komplett heter det "HDTV-utgang", på kortet står det "TV/OUT", og det er vel helt konkret en 7-pin mini-DIN. Forøvrig fikk jeg en følelse av at man kunne kjøre en overgang fra DVI til HDMI uten kvalitetstap, som gir meg litt håp. Har tross alt 2 DVI utganger på kortet. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Da ville jeg heller valgt det. Overganger finner du her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå