Gå til innhold

error_on_logon, finner ikke .dll filer

Yawa

Anbefalte innlegg

Heisann, har akkurat fått til å formatere og installere Windows igjen på data'en her, men, når jeg har installert de nyeste chipset driverene til HK'et får jeg opp disse 2 feilmeldingene ved oppstart:

"Error loading C:\Windows\system32\NvCpl.dll"

"The specified module could not be found"

"Error loading C:\Windows\system32\NvMcTray.dll"

"The specified module could not be found"

Bruker Windows Vista Home Premium 64bit ed, Engelsk OS, og har et ASUS COMMANDO Hovedkort.

De er de nyeste driverene, rett fra ASUS sin hjemme side jeg har lastet ned og installert.

Når jeg prøvde å bruke CD'n som fulgte med HK'et fikk jeg også opp 2 stk. feilmeldinger ang. manglende .dll fil. kan ikke huske om det var akkurat samme, men ville kansje tro det.

Da fikk jeg ikke startet CD'en engang. Under oppstarten av CD'n kom de, og så avsluttet setup programmet seg.

Noen som kan hjelpe meg her? Vet hva det betyr? Har vert borti det samme eller tilsvarende?

Resten av maskinen er forøvrig:

CPU: Intel C2D E6600

RAM: 4x 1GB OCZ

GPU: nVidia GeForce 8800 GTS 320

Lyd: Creative Audigy 4PRO

Vet ikke om det har noe å si.

Håper at noen kan hjelpe meg her, for, har ikke vert utfor dette før, har reformatert tidligere også, og da fikk jeg ikke opp disse feilmeldingene...

<EDIT>

Gikk inn på run\regedit og videre til:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

og her ser jeg at det ligger 3 stk. RUNDLL32EXE i oppstarten og en stk. REGSVR32.EXE som ikke lå der før jeg installerte HK driverene.

Se vedlegg.

Er dette noe som skal være der, kan ikke si jeg kan huske jeg har sett de der tidligere. Noen som vet hva de gjør, og om det er skadelig for maskina og fjærne de der ifra?

</EDIT>

<EDIT2>

Det ser ut til at de 2 .dll filene hadde noe med nVidia's grafikk drivere, pga. når jeg bare tok sjansen på å installere de nyeste driverene fra nVidia kom .dll filene på plass.

Rart igrunnen, trodde man måtte få HK'et på plass først, før man kunne installere noe som helst, tenker da på kommunikasjonsporter etc.

Men men, sånn virker det hvertfall.

Får håpe dette holder seg da

</EDIT2>

ha en fin natt

post-96585-1220832967_thumb.jpg

Endret av Yawa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...