Gå til innhold

Kjøpe anlegg. Abrahamsen V2 eller V3+V4? Hva slags høyttalere?

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe leilighet snart og har allerede begynt å tenke på hva slags anlegg jeg skal kjøpe :p

Forsterker(e) og cd-spiller:

Oppsett nr1.--->> Abrahamsen V1 + V2

Eller:

Oppsett nr2.--->> Abrahamsen V1 + V3 + V4

Noen som har er faring med et av de to forslagene over? Har google lenge etter noen som har oppsett nr.2, men har ikke funnet noe :dontgetit:

Dette blir det første hi-fi anlegget jeg kjøper, så jeg har ikke så mye erfaring fra før:blush:

Når det gjelder høyttalere så er jeg veldig usikker. Her er jeg åpen for det meste (så lenge prisen ikke overstiger 15 000 for paret).

Leste i testen til lyd&bilde at Energy høyttalerne (som elkjøp selger i en pakke med V1+V2) ikke drar fullt nytte av V2'n.

Lurer på om klipsch RF-82 eller Electrocompaniet PSF-1 (prelude høyttalerne) vil passe fint?

Ønsker skikkelig trøkk i lydbildet :p

Grunnen til at jeg i hovedsak bare ønsker forsterkere/cd-spiller fra Abrahamsen er at jeg kan få dette til en god pris.

Håper folk kan komme med noen erfaringer her.

Mvh.

Hiss

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her har du funnet gode alternativer, du kan jo også ta en titt på Dail Ikon 8 også.

Men her bør du dra rundt å høre på de div produktene så du finner det du liker best.

De så ganske råe ut :p men dyre og da..

Vet du noe angående effekt-/forforsterker vs. integrert forsterker? Lurerer litt på hvor mye bedre lyd man får med oppsett 2 :hmm:

Lenke til kommentar
Vet du noe angående effekt-/forforsterker vs. integrert forsterker? Lurerer litt på hvor mye bedre lyd man får med oppsett 2 :hmm:

Dette vil ha svært lite å si. Jeg tipper V2 er mer eller mindre V3 og V4 i samme kabinett, slik min ECi5 er mer eller mindre EC 4.7 + AW120 i ett kabinett. Man unngår små mengder støy ved å separere for- og effekttrinn, men i praksis vil det ikke ha så mye å si for hvermannsen som deg og meg. Er vel litt penger å spare på å kjøre integrert også.

Det finnes mye høyttalere der ute, Dali er et merke med gode tradisjoner. Heller V-series over på det varme som Electrocompaniet kunne det være en idé å prøve ut Prelude høyttaleren til EC, B&W's kraftplugg DM683, ymse gulvstående på bruktbørsen o.l.

Mye å velge mellom, lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...