sun360 Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Lurte på om det er noen steder man får tak i slike replica våpen. ( altså i norge) Har funnet dette: http://www.modelguns-worldwide.com/ Men lurte på om noen hadde erfaing med innkjøp av slike ting fra utlandet, event om det er steder i norge man får kjøpt det samme. MERK : Her er det snakk om pistoler i første omgang. Tusen takk på forhånd! Sun360 Lenke til kommentar
sharkbite Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 er ikke så mange steder i norge.....men prøv på ebay...dritt masse der Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Men er det noen som har erfaring med import av slike ting. Hvordan funker det med toll og avgifter etc??? Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Har ingen erfaringer med det, men generelt er det sånn at hvis noe koster over 200 NOK, så må man betale 25% av prisen i moms, pluss et gebyr (husker ikke hvor mye) når man kjøper fra utlandet. Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Hvordan funker det? Altså er det sånn at toll'en mottar pakken og jeg går og henter den , eller er det at jeg på selv ta kontakt med toll kontoret etc?? Er det nosn som har erfaring med import av hva som helst ( over 200) der de måtte fortole varen?? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
bolern Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Hvordan funker det? Altså er det sånn at toll'en mottar pakken og jeg går og henter den , eller er det at jeg på selv ta kontakt med toll kontoret etc?? Er det nosn som har erfaring med import av hva som helst ( over 200) der de måtte fortole varen?? Takk på forhånd! Jeg har bestilt en del ting fra utlandet. Tollkontoret mottar pakken, sjekker om verdien er anslått som over 200 kr. (fra sender). Er verdien anslått som under 200 kr. blir den sendt videre. Om det er anslått verdi over 200 kr tar tollkontoret imot pakken, legger på tollavgift på kr. 180 (tror det var ca. det), merverdiavgift (25%) og sender den til nærmeste postkontor. Så får du hentelapp, da går du i posten, betaler og tar den med deg hjem Endret 30. september 2008 av bolern Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Verdt å nevne er at momsen på 25% også gjeller fraktkostnader, så hvis du bestiller noe til 70.00USD med 30.00USD i frakt, så havner totalprisen på 125.00USD. Har trådstarter vurdert airsoft-våpen? Disse ser ofte så godt som identiske ut til ekte skytevåpen. Red.: Forresten, det er ikke toll (10% tror jeg) på airsoft-våpen og utstyr, så da er det antagelig ikke det heller ved kjøp av slike våpenkopier. Endret 2. oktober 2008 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Red.: Forresten, det er ikke toll (10% tror jeg) på airsoft-våpen og utstyr, så da er det antagelig ikke det heller ved kjøp av slike våpenkopier. Hva mener du? Grunnen til at jeg vurdere denne typen replica våpen er at de skyter blank patroner ( gitt at de er litt modifiserte). Skal bruke det til reklame og film innspillinger så da tenkte jeg at det er ganske greit å ha så natur tro så mulig samt at den hørres rimelig mektig ut. Tusen takk for at dere tok dere tiden til å svare. Setter stor pris på det!! -Sun360 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 www.game-on.no Har handlet hos de, og ingenting å klage på. Varer over 2000,- er dessuten gratis frakt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå