Sjulimann Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Lurte litt på dette med oppdatering av bios ved E0 stepping: Har bestilt Q9550 + Asus Formula Rampage (X48). Hvis jeg får E0 stepping på CPU, kan jeg da bruke CPU`en imens jeg oppdaterer BIOS, eller må jeg ha en annen CPU i for å i det hele tatt starte windows før jeg har oppdatert? Og hvordan fåregår BIOS-oppdatering på disse ASUS-kortene for tiden? Jeg har ikke noe diskettstasjon for å si det sånn... Endret 16. september 2008 av Sjulimann Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 ASUS mener jeg kan BIOS oppdateres fra selve BIOS menyen og fra minnepenn. Men, nå vet jeg ikke hvor drastisk denne stepping endringa er, men om det er som 65nm til 45nm så må du nok ha en CPU som er støttet mens du flasher før du så kan bytte. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 (endret) ASUS mener jeg kan BIOS oppdateres fra selve BIOS menyen og fra minnepenn.Men, nå vet jeg ikke hvor drastisk denne stepping endringa er, men om det er som 65nm til 45nm så må du nok ha en CPU som er støttet mens du flasher før du så kan bytte. når jeg ska bytte fra e6850 til en q9650, blir jeg da helt nødt til å oppgradere bios før jeg installere den nye cpu'n? eller behøver jeg ikke. Ps: første gang jeg skal bytte cpu på en pc Endret 16. september 2008 av SLIguy Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Om du har en E6850 så bruker du bare denne og flasher NÅ før du mottar CPU'en så er du klar... Men som jeg sa, det er avhengig av hvor drastisk endringen i CPU'en er, er den ikke støttet så sitter du med en maskin som IKKE vil starte! Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Om du har en E6850 så bruker du bare denne og flasher NÅ før du mottar CPU'en så er du klar...Men som jeg sa, det er avhengig av hvor drastisk endringen i CPU'en er, er den ikke støttet så sitter du med en maskin som IKKE vil starte! hvordan flasher jeg og oppdaterer bios på en asus p5n-d? hørt at hvis du gjør noe galt så går alt til h****** Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Joda, flashing kan gå galt, nå vet jeg at ABIT gutta har mulighet til å få tak i ny BIOS brikke. ASUS mener jeg du har en sak i BIOS'en din for oppdatering, det eneste du trenger er 1x minnepenn med fila også starte om og inn i BIOS og gjøre jobben... Bare pass på at du har stabil strøm, om lysene blinker så venter du til dagen etterpå eller noen timer, for går strømmen mens du flasher så er det kjørt om du ikke har en UPS som gir strøm når strømmen går. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 nå har jeg klart å flashe min bios til den siste og nyeste. så da skal alt være klart for ny cpu. da krysser jeg bare fingrene for at cpu installeringen går smertefritt. Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Jeg fikk Q9550 og Formula Rampage i posten i går, og jeg flashet ikke BIOS, men det fungerte fint forde. Jeg skrev ikke ned Steppingen (så ikke hva på CPU`en som var stepping), men det sto noe med E0 eller 0E på den mener jeg å huske. Kodenavnet var Maylay eller no. hmm Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 ok,men jeg sjekket bios oppdateringen på asus.com og fant ut at min q9650 ikke var støttet med min bios versjon så måtte oppdatere for at det ikke skulle bli noe krøll. for dem som ikke vet det så får man også støtte for pc2-8500 ram ved å oppdatere bios'n til asus p5n-d hk. fant ut det også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå